A magyar Playboy tegnapi bemutatkozó sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy az 1953-ban először Amerikában megjelent Playboy a világ legnagyobb példányszámban értékesített férfimagazinja, amelyből évente 19 országban összesen 56 millió darabot adnak el, és a felmérések szerint havonta mintegy 20 millióan olvassák. Az amerikai tulajdonos 1993-ban a nem megfelelő piaci körülmények miatt szüntette meg a magyar lapot, ám az elmúlt években kiadott lengyel, orosz, cseh, szlovák és horvát Playboy-magazinok sikere visszatérésre ösztönözte (a lap a közelmúltban Romániában is megjelent). A konzorcium 75 ezres példányszámban indítja el a reményei szerint a piacon rajt-cél győzelmet elérő lapot, amely kezdetben minimum 136 oldalon, 2000 végéig garantált 495 forintos áron jelenik meg. A régi-új lap főszerkesztője, Turczi István közölte: a magyar kiadásban ismert író- és újságírógárda (így Görgey Gábor, Csukás István, Kukorelly Endre, Fábry Sándor, Megyesi Gusztáv, Aczél Endre) publikál. A lap az aktfotók mellett a filmekről, színházról és a zenéről szóló cikkeket, erotikus témájú szépirodalmat és a szexualitással kapcsolatos írásokat közöl. A mától a standokra kerülő szám Xantus Barbara színésznő aktfotóival jelenik meg, a folyóirat a jövőben is igyekszik híres magyar nők aktjait bemutatni. A Vico-csoport jogi képviselője, Óvári Győző ügyvéd kérdésre közölte, hogy a lapcsoport eladása semmilyen formában nem befolyásolja a most induló magazin sorsát. D. P.