A Magyarországon is elérhető, világszerte 13 irodával működő befektetési alkalmazás, az XTB, közzétette a 2025 első félévére vonatkozó előzetes pénzügyi eredményeit. A jelentés szerint vállalathoz közel 362 ezer új felhasználó csatlakozott a félév során, amely 55,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, a működési bevétel pedig 275 millió euróra emelkedett, amely 26,4 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakának értékénél. A növekedés stabil alapként szolgál a termékfejlesztés, valamint a nemzetközi terjeszkedés számára, amelynek részeként a társaság nemrég Magyarországon is újra megjelent.

Az aktív ügyfelek száma 853 900, amely rekordszintű, közel 70 százalékos év/év növekedés. A nettó nyereség 97,2 millió euró volt, ami enyhe mérséklődés az előző év azonos időszakához, amely elsősorban a terjeszkedésből adódó marketingköltségek növekedésére vezethető vissza.

2025 első felében az XTB ügyfelei aktívan fektettek részvényekbe és tőzsdén kereskedett termékekbe (ETP-kbe), beleértve az ETF-eket is. Az ezekkel az eszközökkel folytatott kereskedés volumene éves szinten 118,6 százalékkal nőtt, összértéke elérte a 8,8 milliárd amerikai dollárt.

Az EU-s ügyfelek több mint 21 millió tranzakciót hajtottak végre az időszak során a fenti befektetési termékekkel. Összehasonlításképpen: 2024-ben ezekben az eszközosztályokban összesen 27 millió tranzakció történt. Az új EU-s XTB ügyfelek közel 80 százaléka szintén ezekre az eszközökre összpontosította az első tranzakcióját 2025 első félévében.

Fókuszban a nemzetközi terjeszkedés, Magyarország is

Az XTB az elmúlt félévben jelentősen szélesítette nemzetközi jelenlétét: míg Franciaországban és Lengyelországban a termékkör bővült, a szabályozási környezet változásának köszönhetően Magyarország és Chile képében új piacokra is visszatért a társaság.

„Magyarország kiemelt szerepet kap a régiós terjeszkedési stratégiánkban. Az eddigi visszajelzések rendkívül pozitívak: úgy látjuk, hogy a magyar felhasználók nyitottak az olyan innovatív, kompakt befektetési lehetőségekre, amelyeket az XTB kínál” – mondta Vladimír Holovka, az XTB Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős igazgatója, kiemelve, hogy céljuk, hogy hosszú távon is megbízható partnerei legyenek a magyar befektetőknek.

Fokozott biztonság

A földrajzi terjeszkedés és a termékportfólió folyamatos bővítése mellett az XTB nagy hangsúlyt fektet a digitális biztonságra: a biztonsági részleg költségvetését egy év alatt 48 százalékkal növelték, amelyet a tervek szerint új szoftverek, fejlett biztonsági megoldások beszerzésére, valamint szakértők felvételére fordítanak.

„Tisztában vagyunk vele, hogy az online csalás napjaink egyik legnagyobb kihívása a digitális világban. Éppen ezért olyan eszközöket biztosítunk ügyfeleinknek, amelyekkel hatékonyabban tudják védeni befektetéseiket, emellett aktívan részt veszünk a kiberbiztonsági edukációban is” – mondta Omar Arnaout, az XTB vezérigazgatója.

A felhasználói fiókok védelme érdekében az XTB számos új intézkedést vezetett be, többek között megerősítette a kétlépcsős azonosítást az időalapú, egyszeri jelszavakat (TOTP) használó hitelesítés bevezetésével. A vállalat emellett már több országban megkezdte a kétlépcsős azonosítás kötelezővé tételét.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!