Az online piacból a szállásadók saját felületei 33 milliárd forinttal, az online szállásközvetítők 21,5 milliárd forinttal, a kedvezményes csomagokat kínáló, úgynevezett kuponos közvetítők 8,1 milliárd forinttal részesedtek.
A belföldi vendégektől származó teljes szállásdíj bevétel mintegy 92 milliárd forint volt 2016-ban.
Kapcsolódó
A belföldi utazók legfontosabb közvetítő partnere a Szállás.hu a forgalom 45 százalékával, és a maiUtazás.hu 38 százalékos forgalommal.
A GKI kutatása szerint a külföldi vendégek további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban, ebben a szegmensben azonban a főváros súlya jelentős és a közvetítői piacon is egyeduralkodónak tekinthető a Booking.com.
A kutatás szerint idén is tovább bővül a szálláspiac, az első negyedévben a 4,6 millió vendégéjszaka 86 százalékát szállodákban töltötték.
Legolvasottabb
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Csendben meghozták a döntést: kivonul a svéd iparvállalat
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Uniós pénzért rohanva: félkész autópályát nyitottak meg a szomszédban
Savanyú érzés: első osztályú gyümölcsként kínálják az állati takarmányt
George Friedman az Economxnak: Trumpot félreérti a világ, 2026-ban Európán csattanhat az ostor
Bilincsben a klímaaktivista: letartóztatták Greta Thunberget
Kíváncsi Mészáros Lőrincék idei karácsonyfájára? Így fest náluk a feldíszített fa