A francia autómárka dizájnfőnöke úgy gondolja, még mindig olyan autókat készítenek, amik feltűnőek, ám a dizájnjuk minimalistább és esszenciálisabb. Hozzáteszi, a tervezők nagy kihívás előtt állnak atkintetben, hogy lenyűgöző és erős brandet alkossanak, ami közben a mainál jóval egyszerűbb.

Vidal szerint ez a perspektíva pozitívan hatna az autók méretére, súlyára és menetdinamikájára is - idézi a Totalcar. Megemlíti, hogy az autók részben a biztonság és a magasabb felszereltség miatt megnőnek. Ettől az autók súlya is nagyobb lett, ami miatt nagyobb fékeket kezdtek a gyártók beszerelni, ez pedig egy ördögi körré vált.

Vidal leszögezi: nem biztos benne, hogy ma bárki is kijelentheti, hogy minimalista stílussal dolgozik. Kiemeli, az autók belterével érdemes lenne kiemelten foglalkozniuk a gyártóknak: ha a háttámlák fele ilyen vastagok lennének, a lábtér és a csomagtartó is több teret kapna, az autó pedig rövidebb és könnyebb lenne. Úgy véli, mindezek a változtatások nem mennének a praktikusság rovására.

Nagy a visszaesés a piacon

Az év elején még nagyon kiszámíthatlannak tűnt a használtautó-piac, mostanra azonban valamivel kiszámíthatóbbá vált a helyzet, még ha nem is könnyű. Az autók ára mellett ugyanis a fenntartási költségek is jelentősen megemelkedtek, a szervizekben pedig egyre kevesebb a szakember – írja az Index. Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója szerint a korábbi szezonális keresletet a 2022-es év felülírta, készlethiány lépett fel, az árak pedig elszálltak. A kínálati oldal idén kezdett el konszolidálódni.

A DataHouse adatai szerint 2022-höz képest idén eddig szinte minden hónapban 25 százalékkal esett vissza a használtautó-piac, ez alól kivétel a június, akkor csak 12 százalékkal vásároltak kevesebben.

Nagyon meg kell húzni a nadrágszíjat egy autóért

Hogy pontosan mennyit is kellene spórolni egy autóért? A Pénzcentrum májusi cikke szerint a legolcsóbb új autó a Mitshubishi Space Star, ami 4,44 millióba került.

A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 májusában a teljes munkaidőben dolgozók bruttó átlagkeresete 567 800 forint volt. A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 377 600 forint volt.

A nettó átlagkeresettel számolva tehát nagyjából egy évi fizetésből szerezhetünk csak vadonatúj, sosem használt autót.

Ennyiért már tényleg nem kellenek senkinek az új autók: megfizethetetlen a mobilitás

A német autópiac gyakorlatilag az összeomlás szélén van: korábban autókból volt hiány, most viszont a vásárlóknak veszett nyomuk. Bővebben--->