A francia autómárka dizájnfőnöke úgy gondolja, még mindig olyan autókat készítenek, amik feltűnőek, ám a dizájnjuk minimalistább és esszenciálisabb. Hozzáteszi, a tervezők nagy kihívás előtt állnak atkintetben, hogy lenyűgöző és erős brandet alkossanak, ami közben a mainál jóval egyszerűbb.
Vidal szerint ez a perspektíva pozitívan hatna az autók méretére, súlyára és menetdinamikájára is - idézi a Totalcar. Megemlíti, hogy az autók részben a biztonság és a magasabb felszereltség miatt megnőnek. Ettől az autók súlya is nagyobb lett, ami miatt nagyobb fékeket kezdtek a gyártók beszerelni, ez pedig egy ördögi körré vált.
Vidal leszögezi: nem biztos benne, hogy ma bárki is kijelentheti, hogy minimalista stílussal dolgozik. Kiemeli, az autók belterével érdemes lenne kiemelten foglalkozniuk a gyártóknak: ha a háttámlák fele ilyen vastagok lennének, a lábtér és a csomagtartó is több teret kapna, az autó pedig rövidebb és könnyebb lenne. Úgy véli, mindezek a változtatások nem mennének a praktikusság rovására.
Nagy a visszaesés a piacon
Az év elején még nagyon kiszámíthatlannak tűnt a használtautó-piac, mostanra azonban valamivel kiszámíthatóbbá vált a helyzet, még ha nem is könnyű. Az autók ára mellett ugyanis a fenntartási költségek is jelentősen megemelkedtek, a szervizekben pedig egyre kevesebb a szakember – írja az Index. Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója szerint a korábbi szezonális keresletet a 2022-es év felülírta, készlethiány lépett fel, az árak pedig elszálltak. A kínálati oldal idén kezdett el konszolidálódni.
A DataHouse adatai szerint 2022-höz képest idén eddig szinte minden hónapban 25 százalékkal esett vissza a használtautó-piac, ez alól kivétel a június, akkor csak 12 százalékkal vásároltak kevesebben.
Nagyon meg kell húzni a nadrágszíjat egy autóért
Hogy pontosan mennyit is kellene spórolni egy autóért? A Pénzcentrum májusi cikke szerint a legolcsóbb új autó a Mitshubishi Space Star, ami 4,44 millióba került.
A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 májusában a teljes munkaidőben dolgozók bruttó átlagkeresete 567 800 forint volt. A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 377 600 forint volt.
A nettó átlagkeresettel számolva tehát nagyjából egy évi fizetésből szerezhetünk csak vadonatúj, sosem használt autót.
Ennyiért már tényleg nem kellenek senkinek az új autók: megfizethetetlen a mobilitás
A német autópiac gyakorlatilag az összeomlás szélén van: korábban autókból volt hiány, most viszont a vásárlóknak veszett nyomuk. Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

Mégis mi történt itt az állampapírokkal? - Itt az igazság!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Kitört a pánik az oroszoknál - az ország egyik fő vasúti ütőerét robbantották a levegőbe

Lehet, hogy hétfőn már visszasírjuk a nyarat

A CIB Bank is reagált a jegybanki tervre

Nem vicc: totális káosz az autópályákon, szinte vesztegzár alá került a főváros

Csak egy napig figyelték a kamerák a kórházi dolgozókat

Elképesztő: az ezüst lett az új arany
