A francia autómárka dizájnfőnöke úgy gondolja, még mindig olyan autókat készítenek, amik feltűnőek, ám a dizájnjuk minimalistább és esszenciálisabb. Hozzáteszi, a tervezők nagy kihívás előtt állnak atkintetben, hogy lenyűgöző és erős brandet alkossanak, ami közben a mainál jóval egyszerűbb.
Vidal szerint ez a perspektíva pozitívan hatna az autók méretére, súlyára és menetdinamikájára is - idézi a Totalcar. Megemlíti, hogy az autók részben a biztonság és a magasabb felszereltség miatt megnőnek. Ettől az autók súlya is nagyobb lett, ami miatt nagyobb fékeket kezdtek a gyártók beszerelni, ez pedig egy ördögi körré vált.
Vidal leszögezi: nem biztos benne, hogy ma bárki is kijelentheti, hogy minimalista stílussal dolgozik. Kiemeli, az autók belterével érdemes lenne kiemelten foglalkozniuk a gyártóknak: ha a háttámlák fele ilyen vastagok lennének, a lábtér és a csomagtartó is több teret kapna, az autó pedig rövidebb és könnyebb lenne. Úgy véli, mindezek a változtatások nem mennének a praktikusság rovására.
Nagy a visszaesés a piacon
Az év elején még nagyon kiszámíthatlannak tűnt a használtautó-piac, mostanra azonban valamivel kiszámíthatóbbá vált a helyzet, még ha nem is könnyű. Az autók ára mellett ugyanis a fenntartási költségek is jelentősen megemelkedtek, a szervizekben pedig egyre kevesebb a szakember – írja az Index. Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója szerint a korábbi szezonális keresletet a 2022-es év felülírta, készlethiány lépett fel, az árak pedig elszálltak. A kínálati oldal idén kezdett el konszolidálódni.
A DataHouse adatai szerint 2022-höz képest idén eddig szinte minden hónapban 25 százalékkal esett vissza a használtautó-piac, ez alól kivétel a június, akkor csak 12 százalékkal vásároltak kevesebben.
Nagyon meg kell húzni a nadrágszíjat egy autóért
Hogy pontosan mennyit is kellene spórolni egy autóért? A Pénzcentrum májusi cikke szerint a legolcsóbb új autó a Mitshubishi Space Star, ami 4,44 millióba került.
A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 májusában a teljes munkaidőben dolgozók bruttó átlagkeresete 567 800 forint volt. A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 377 600 forint volt.
A nettó átlagkeresettel számolva tehát nagyjából egy évi fizetésből szerezhetünk csak vadonatúj, sosem használt autót.
Ennyiért már tényleg nem kellenek senkinek az új autók: megfizethetetlen a mobilitás
A német autópiac gyakorlatilag az összeomlás szélén van: korábban autókból volt hiány, most viszont a vásárlóknak veszett nyomuk. Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Békekörútra indul a kormányfő, az EU minden tagját csatasorba állítaná

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Ha jó szolgálatot tenne, ez az utolsó lehetőség

Ha jól fizetett dolgozó szeretne lenni: ez ma a top 5 munkaerőpiaci tévhit

Jó hírt kaptak a túrázók, meghátrált a kormány
