A legfrissebb elemzések az NMHH közleménye szerint arra mutatnak rá, hogy az általános trendeknél gyorsabban változnak a fiatalabb generációk fogyasztási szokásai.
Az elemzés alapján a 13-17 és 18-29 évesek 133, illetve 144 percet töltenek tévézéssel, ami jócskán alulmarad az országos, 289 perces átlagtól.
Hasonló tendencia figyelhető meg a rádióhallgatás terén is: 2022-ban átlagosan 64 százalékkal kevesebbet időt töltöttek rádiózással a 15-19 évesek, a 20-29 évesek pedig harmadával kevesebbet 2019-hez képest.
A folyóiratok, magazinok és nyomtatott napilapok terjesztése évek óta csökken, a 15 évnél idősebbeknek már csak a 44,2 százaléka olvas nyomtatott újságot valamilyen rendszerességgel, az ennél fiatalabbak körében pedig még alacsonyabb ez az arány.
A kutatás arra is rámutatott, hogy a 8-15 éves korosztály tagjai átlagosan 234 percet, azaz naponta nagyjából 4 órát töltenek okostelefonozással.
Ezzle párhuzamosan pedig az internetezéssel töltött idő is emelkedett a teljes népességet tekintve: a magyar felhasználók 58 százaléka 2022-ben naponta átlagosan több mint 3 órát töltött a képernyő előtt.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendnek a kutatás alapján a filmes, valamint a zenei streamingszolgáltatók is, továbbá a videómegosztó platformok közül a YouTube és a TikTok.
A jelentés szerint a tavalyi évben megtorpant a hirdetési bevételek emelkedése, sőt, a nominális növekedés komoly csökkenést mutat reálértéken: a 163 milliárd forint körülire becsült teljes hazai online hirdetési piac bevételeinek közel kétharmada a Meta és az Alphabet kasszájában landolt.
Tarolnak az álhírek
A hírfogyasztás és az információszerzés tendenciái is alaposan megváltoztak: a 15-75 éves korosztály mindössze 4 százaléka használja egyszerre a kutatott médiatípusok mindegyikét. 24 százalékuk hármat, 44 százalékuk pedig kettőt választ., 23 százalékuk pedig egyetlen forrásból tájékozódik. A megkérdezettek 3 százaléka semmilyen médiatípust nem használ ahhoz, hogy a világról tájékozódjon.
A közösségi oldalakat használó 16 év felettiek 74 százaléka találkozott már káros tartalmakkal, az esetek 54 százalékában álhírekkel, 46 százalékban pedig csaló hirdetésekkel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egy ember győzheti le választáson Zelenszkijt, ő az
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Vigye vissza ezt a szemkenőcsöt, valami nem stimmel vele
Sokk a vendéglátásban: tilos lesz élve megfőzni a homárt
Különleges magánkönyvtár érkezik a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre
Pocsék év az olajpiacon, mégsem nyertek szinte semmit az autósok
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor