A gyártó öt koncepcióautót is kiállított a Japan Mobility Show rendezvényen, köztük a valóságos erőműnek számító Hyper Force-t, ami 1000 kW-on üzemel. Volt azonban egy további újdonság is a Nissan tarsolyában, ami nagyobb jelentőséggel bír, mint öt, forgalomba sose kerülő modell – adta hírül a Zöld Pálya.

Kazuhiro Doi, a Nissan kutatási részlegének alelnöke beszélt egy fejlesztés alatt álló akkumulátor-technológiáról, amely lehetővé teheti, hogy a vállalat következő generációs elektromos járművei minden vártnál nagyobb ugrást tegyenek előre. A nagyjából két évvel ezelőtt bejelentett ASSB (teljesen szilárdtest) technológia forradalmasíthatja az elektromos járműveket, mivel majdnem kétszeres energiasűrűséget biztosít a jelenlegi akkumulátorokhoz képest, gyorsabb töltési teljesítmény és alacsonyabb összköltség mellett.

Ez óriási lehetőség lehet többek között a furgonok, teherautók gyártásában, mivel egyelőre komoly problémát jelent, hogy a nagyobb teljesítményű akkumulátor nagyobb és nehezebb is. A nagy haszongépjárművek mellett a sportautókban is jól jöhet egy könnyebb és erős akkumulátor. 

Nissan emellett más előnyöket is elárult, ilyen például a gyorsabb tölthetőség. 

A TECHNOLÓGIÁNAK KÖSZÖNHETŐEN HARMAD ANNYI IDŐT VESZ MAJD IGÉNYBE A „TANKOLÁS” AZ ÍGÉRETÜK SZERINT.

A Nissan gyorsvonat tempójával halad az elektromos átállás felé vezető úton. Még tavaly bejelentette, hogy idén már nem gyárt többé belsőégésű motorral üzemelő járművet, a 2026-os évtől pedig már eladni sem fog.