Egy amerikai szövetségi bíró elrendelte, hogy bár végső soron nem kell a Google-nek eladni a Chrome böngészőjét, ugyanakkor minden információt meg kell osztania a versenytársakkal. Ezzel a bíróság célja értelemszerűen az, hogy a techóriás a jövőben ne hátráltassa a versenytársait és faragjon le a monopol helyzetéből.

Az ügy középpontjában az állt, hogy a Google számos saját termékén, így az Androidon és a Chrome-on is alapértelmezett keresőmotornak számít, de még a konkurens Apple termékeken is. Részben ennek okán azt követelte a Google-től az amerikai igazságügyi minisztérium, hogy adja el a Chrome-ot.

A mostani döntés szerint azonban mégsem kell eladnia a böngészőjét a techóriásnak. Ennek viszont ára van:

  • A jövőben a cég senkivel nem köthet kizárólagos szerződéseket,
  • a keresési adatokat pedig meg kell osztania a konkurenciával.

A Google kevésbé drasztikus megoldásokat javasolt, például a bevételmegosztási megállapodások korlátozását olyan cégekkel, mint az Apple, hogy az ő keresőmotorjuk legyen az alapértelmezett a készülékeiken és böngészőikben – írja a BBC.

A vállalat győzelemként értékelte a döntést, hozzátéve, hogy a mesterséges intelligencia térnyerése járulhatott hozzá az eredményhez.

Megdöbbentő helyről érkezett ajánlat a Chrome böngészőre, a Google-nél pattog a labda

Ajánlatot tett egy alig hároméves startup a Google vezérének, amely megkörnyékezte a TikTok amerikai részlegét is.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.