A stresszteszt célja a bizottság szerint az, hogy felmérjék, felkészültek-e a platformok a kockázatok, többek között a félretájékoztatás és a rendszereik visszaélésszerű használatának megakadályozására.

Thomas Regnier, az Európai Bizottság illetékes szóvivője pénteken a brüsszeli testület sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a gyakorlaton a Microsoft, a TikTok, a LinkedIn, a Google, a Snap, a Meta és az X vesz részt.

Leszögezte, hogy a stresszt valójában olyan lehetséges forgatókönyveket dolgoz fel, amelyekben a digitális szolgáltatásokról szóló uniós jogszabály (DSA) kap szerepet, és a platformokkal együtt megvizsgálják, hogyan reagálnának ezekre a konkrét esetekre. Hozzátette, már korábban, az európai parlamenti választások előtt is sikeresen alkalmazta ezt a gyakorlatot a bizottság.

Megerősítette továbbá, hogy a tesztet a német hatóságok, valamint a német nemzeti telekommunikációs szabályozó ügynökség kérésére végzik. Ugyanakkor a választások nemzeti hatáskörbe tartoznak.

Make Europe Great Again - feltámadásra fogadnak a profik

Nagyot ugrott az európia részvények felé a befektetők kitettsége, akik változatlanul nagyon kevés készpénzzel fordultak rá az új évre a Bank of America alapkezelői felmérése szerint. Egyre többen tartanak az infláció kiújulásától, azonban nem tartják valószínűnek, hogy újra beindulnának a kamatemelések.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.