Többek között megállapodás született az EU-n belül arról, hogy 2035-től felhagynak a belsőégésű motorokat használó autók forgalmazásával. A tisztán elektromos hajtású járművek pedig mostanra már több szempontból is lekörözik a fosszilis anyagokkal működőket – írja a Zöldpálya.

A világot tavaly meghódító kínai autógyártó, a Build Your Dreams (BYD) 1995-ben alakult meg, és eleinte főként hibrid megoldású autókkal próbált feltörni, később pedig teljesen áthelyezték a hangsúlyt az EV-kre, melynek eladásaiban 2008 óta a Tesla Roadster viszi a prímet a Tesla elsősége miatt, mögötte azonban a plug-in hibrideknek köszönhetően a kínai vállalat kullogott.

Ez egészen 2023 utolsó negyedévéig volt így, amikor is a BYD már több tisztán elektromos autót értékesített, mint Elon Musk cége.

Ennek számos oka van a lap szerint, legfőképpen az, hogy Kínában, ahol a legtöbb BYD-t vásárolják, kétszer annyian élnek, mint a Tesla őshazájának számító Egyesült Államokban. Másfelől a BYD-nek olcsóbb modelljei is vannak, szemben a Teslával.

A forgalomba kerülő EV-k száma 2022 hasonló időszakához képest ugyan nőtt, de ez még az előző éves megrendelések és előjegyzéske miatt történt így, melyet 2023 első felében jelentős visszaesés követett.

Autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel"

Újabb részletek derültek ki a kínai BYD beruházásról, amelyet a világ egyik vezető elektromos autógyártója tervez Szegedre.
Itt olvashat róluk--->