Idén a tervek szerint már 3000 darab Solex motoros kerékpár készül az Impex Hungária Kft. berettyóújfalui gyárában. A termelésének mintegy harmadát a francia piacon értékesítő cég algériai összeszerelő üzem létrehozásán gondolkozik.
A tavalyi 2600 után idén már 3000 darab Solex motoros kerékpár értékesítését tervezi a gyártó Impex Hungaria Kft. - tudtuk meg Sáfár György ügyvezető igazgatótól. Összehasonlításképpen: 1997-ben, a jelenlegi tulajdonosok működésének első évében még csak 700-800 darab készült az átlagosan 50-55 dolgozót foglalkoztató berettyóújfalui üzemben. A termelés látványos felfutása ellenére a gyártás egyelőre nem nyereséges, a cég örökölt tartozásait viszont sikerült lefaragni. Sáfár úgy véli, hogy évi 5-6 ezer jármű előállítása egymilliárd forint feletti árbevételt hozna, s ez már nyereséggel is kecsegtetne.
A Solex elnevezésű, dörzskerék-meghajtású motoros kerékpár 60 esztendővel ezelőtt Franciaországban született, s tett szert igen nagy népszerűségre. Az ottani gyártás befejezése, 1988 után a Solexet gyártó üzem berendezései évekig a Le Havre-i kikötő raktárában porosodtak, vevőre várva.
Végül egy magyar származású francia, Gáthy Kiss Sándor birtokába kerültek a gépek, aki Berettyóújfaluba hozta őket, s - mivel az eredeti Solex márkanév használatát nem tudta megszerezni - Cyklon néven próbálkozott a motoros bicikli gyártásával. Vállalkozása azonban kudarcba fulladt.
Az üzemet 1995 májusában a francia magánbefektetők által alakított Impex Products nevű cég vette meg, amely szintén nem könyvelhetett el sok sikert. 1996 novemberében vásárolta meg Sáfár György az Impex Hungaria Kft.-re keresztelt cég többségi hányadát. A Solex név használati jogának megszerzése után 1997 közepén kezdődhetett meg a sorozatgyártás.
Franciaországban párizsi székhellyel saját importőr leányvállalatot is alapított az Impex Hungaria. Ez a leánycég teríti mintegy nyolcvan viszonteladónak a kerékpárokat, s biztosítja az alkatrészellátást. A franciáknál évente 800-1000 darab Solex talál gazdára. Tárgyalások folynak egy összeszerelő üzem létesítéséről Algériában, ahol Sáfár György korábban nyolc éven át dolgozott. Innen Marokkóba és Tunéziába is lehetne szállítani. A konkurencia - egy francia üzletember által Kínában működtetett motorosbicikli-gyár - is be akar törni a piacra, de a magyar Solex minőségi előnyét figyelembe véve az ügyvezető igazgató ezt nem tartja magukra nézve igazán veszélyesnek.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.