A Wizz Air flottájának kétharmada mára Airbus A321neo repülőgépekből áll, amivel egy újabb lépést tett a zöld működés felé – a Centre for Aviation (CAPA) értékelése szerint – Európa környezeti szempontból leginkább fenntartható légitársasága.
Az új gép 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és ugyanilyen mértékben csökkenti a CO₂-emissziót, valamint 50 százalékkal halkabb a korábbi modelleknél.
Az Airbus A321neo-t a legkorszerűbb és leggazdaságosabb keskenytörzsű utasszállító repülőgépként tartják számon. A Wizz Air 234 repülőgépéből – 152 A321neo, 6 A320neo, és 1 A321XLR típusú, így a flotta több mint 67 százaléka a legújabb technológiát képviseli. A légitársaság célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen. Az Airbus A321neo kulcsszerepet játszik abban, hogy a vállalat 2050-re 7 százalékkal csökkentse károsanyag kibocsátását.
Úton a zéró kibocsátás felé
Az új generációs neo flottára való átállás a légitársaság Customer First Compass irányelvének része. Ez a 14 milliárd eurós beruházás azt hangsúlyozza, hogy a légitársaság kiemelten kezeli az utasélmény fejlesztését, melyet a fiatal, biztonságos, üzemanyag-hatékony és csendes flottával, valamint fejlett üzemeltetési technológiákkal valósít meg.
A flotta megújítása a Wizz Air Flying Towards Net Zero programjának egyik alappillére, amely meghatározza a légitársaság lépéseit a karbonsemlegesség felé vezető úton.
A flottánk kétharmadának modernizálása az A321neo-val nem csupán mérföldkő a Wizz Air számára, hanem a leginnovatívabb lehetőségek iránti elkötelezettségünk szimbóluma. Az év elején bevezetett Customer First Compass is azt jelzi, hogy olyan területekbe fektetünk, amelyek valódi hatással vannak utasainkra és a bolygóra. Az A321neo a stratégia központi eleme, hiszen az alacsonyabb kibocsátás mellett lehetővé teszi az elérhető árú jegyeket, amely fontos utasaink számára
– mondta Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és ESG vezetője.
A Wizz Air a belső kialakítás fejlesztését is fenntartható irányba vitte el. 2015 óta együttműködik a Gen Phoenix-szel, hogy újrahasznosított bőrhulladékot építsen be az ülésekbe – írja a Spabook.net
Ezekből az anyagokból, amelyek egyébként hulladéklerakóba kerülnének, könnyű, tartós ülésalkatrészek készülnek, amelyek előállítása
- akár 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással
- és 87 százalékkal kevesebb vízfelhasználással jár.
A kezdetben egyetlen A320-as repülőgépnél indult projekt mára az egész flottára kiterjed, amely naponta mintegy 50 ezer utast szolgál ki. A Gen Phoenix több mint 100 ezer négyzetméter anyagot szállított a Wizz Airnek, ezzel évente 16 tonna hulladéklerakóba jutását előzte meg, és 7300 tonna életciklus-kibocsátást takarít meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!