A lap értesülései szerint a horvát autópályák karbantartását és az útdíjszedést végző vállalat (HAC-ONC) már megtette az első lépéseket, és az év végéig közel 200 alkalmazottjától válik meg.
A végkielégítésekre a Világbanktól felvett kölcsönből 4,7 millió eurót biztosított a HAC. A autópálya-kezelő vállalatok teljes átalakítása 2020-ig történik meg, és mindössze 700-900 alkalmazott marad a vállalatnál. A tervek szerint összevonják a HAC-ot, a HAC-ONC-ot, valamint a Rijeka Autópálya Vállalatot (ARZ).
Kapcsolódó
A horvát autópályákat kezelő vállalatok évek óta fizetésképtelenek és a csődeljárás szélén állnak. Az állam kedvezőtlen, rövid távú hiteleket vett fel magas kamattal, és most nem tudja fizetni ezeket.
A kormány azért választotta az átszervezés modelljét, hogy elkerüljék az autópályák koncesszióba adását vagy privatizációját, hogy a külföldi tulajdonosok ne emelhessenek ellenőrzés nélkül autópályadíjat.
A HAC kötelezettségei 5,2 milliárd euróra rúgnak. Csak az idén 1,14 milliárd euró törlesztőrészletet kell visszafizetnie, jövőre pedig még többet.
Az ágazat adóssága az államadósság 13,5 százalékát teszi ki, a bevételek pedig nem elegendőek arra, hogy a következő öt évben fedezzék a hiteleket.
(Tömeges leépítés a magyar Opelnél)
Legolvasottabb
Orbán Viktor: Vége van
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Szükségállapotot hirdettek Washingtonban
A sokat látott szakértők is meghökkentek, váratlanul októberben is alámerült a gazdaság
Perrel fenyegeti Hadházy Ákost a 4iG
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Borzalmas felfedezés a Wagner-csoport bányájában: rengeteg holttestre bukkantak az aranyásók
Jön a rezsicsökkentés 2.0