Tesla által legnagyobb mennyiségben gyártott és eladott Model Y két típusának árát is csökkenti a cég az amerikai piacon a Yahoo Finance szerint. A hátsókerék meghajtású autó ára 44-ről 43 ezer dollárra, az egy töltéssel hosszabb utat megtenni képes, nagy távolságokra tervezett típus ára 49-ről 48 ezer dollárra csökken.

A Tesla fő problémája, hogy egyelőre csak az autópiacon viszonylag drágának számító típusokat árul, így jelenleg nem tudja érdemben növelni az értékesítést. Kénytelen árat csökkenteni, ami hozzájárult ahhoz, hogy a társaság profitrése 23,8-ról 17,6 százalékra csökkent 2023 negyedik negyedévére az előző év hasonló  időszakához képest.

Ebből a helyzetből úgy tud előre lépni a társaság, hogy megkezdi az olcsóbb, tömegesen eladható típusok gyártását. Ennek megkezdését 2025-re ígérték, ami tömeges értékesítést és így jelentős bevételt csak 2026-tól valószínűsít. A részvény árazása jelenleg meglehetősen magas: az egy részvényre jutó nyereség 60-szorosán forog a papír, miközben autógyáraknál 10 körüli az érték, ha nincs nagy növekedés, ugyanez a technológiai cégeknél 15-20 körüli.