A hagyományos televíziózás hanyatlása folytatódik, még akkor is, ha a streaming-szolgáltatások árai emelkednek.

Nielsen havi streaming-jelentése, a The Gauge szerint a hagyományos televíziózás teljes felhasználása, amely a sugárzott és fizetős televíziózásból áll, júliusban először 50 százalék alá esett – írja a CNBC.

A tévés fizetős ügyfelek körében a felhasználás 29,6 százalékra esett vissza, míg a televíziós műsorok részesedése 20 százalékra csökkent a hónap során. A streaming a felhasználás közel 39 százalékát tette ki júliusban, ami a legnagyobb arány, amióta a Nielsen 2021 júniusában először tette közzé a The Gauge számait.

A fizetős televíziózás folyamatosan csökken, mivel a fogyasztók hagyományos előfizetéseiket lemondják, és a streaminget választják.

A csökkenés üteme még inkább felgyorsult a Covid-19 járvány kezdete óta, amikor a streaming használata rendkívüli mértékben megugrott.

A nagy fizetős televíziós szolgáltatók, mint például a Comcast Corp. és a Charter Communications egyre többször számolnak be ügyfélszámuk csökkenéséről negyedéves jelentéseinkben. A Comcast és a Charter a második negyedévben 543 ezer, illetve 200 ezer tévé-előfizetőt veszített.

A fizetős televíziós szolgáltatók átlagban 9,6 százalékos előfizetői csökkenésről számoltak be az előző évhez képest — ez körülbelül 4,4 millió háztartást jelent.

A második negyedévben 41 millió televíziót fizető háztartás volt, ami a Macquarie szerint 50 millió volt 2021, illetve 45 millió volt 2022 azonos időszakában. Ennek következtében éves összehasonlításban a fizetős televíziózás nézettsége 12,5 százalékkal csökkent.

A tévézés hanyatlásáért a streaming-platformok vállalják a felelősséget, ám közben ők is óriási harcot vívnak egymással, hogy a streaming tortából ők maguk is minél nagyobb szeletet hasítsanak ki. Részesedést, ezáltal nyereséget szeretnének szerezni, nem igazán foglalkoznak azzal, hogy a hagyományos televíziózás iparága meredek lejtőn száguld lefelé. 

Bár a nézők egyre inkább a streaming felé fordulnak, e platformok előfizetőinek növekedése lelassult, különösen az olyan nagyobb szolgáltatások esetében, mint a Netflix és a Disney+. Az olyan friss alkalmazások, mint a Paramount+ és a Peacock esetében nagyobb a taglétszám-növekedés, de kisebb az előfizetői bázisuk.

A streamingszolgáltatók nem az előfizetők számának növekedését tekintik a siker mércéjének, hanem a nyereségesség elérésére törekednek, mivel a hagyományos televíziós üzletága zsugorodik.

Sok fogyasztó hagyta ott a hagyományos tévécsomagot a meredek árak miatt. Most a streamingszolgáltatók is mindenütt emelik az árakat a bevételek növelésének érdekében. 

A gyenge streaming előfizetői növekedés nem sokat segített a nyereségességre tett kísérletükben − jegyezte meg jelentésében a Macquarie. 

Emiatt a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak a bevételek növelésében, és a vállalatok igyekeznek visszaszorítani a jelszavak megosztását.

A költségcsökkentési stratégia nagy részét képezi a tartalmi kiadások csökkentése is, különösen a saját gyártású műsorok esetében. Az eredeti műsoroktól való eltávolodásra azért kerül sor, mert a licencelt műsorok, különösen a hagyományos csatornák által nyújtottak, gyakran a legnézettebb tartalmak közé tartoznak.

A Netflix számára a közelmúltban sikert aratott a "Suits" című sorozat, amelyet eredetileg az NBC Universal USA Network nevű kábelcsatornáján sugároztak. A Meghan Markle főszereplésével készült sorozat korábban csak a Peacockon volt streamelhető. Úgy tűnik, hogy a sorozat a Netflixen és a Peacockon is növelte a nézettséget, a Nielsen szerint júliusban 18 milliárd percet tett ki. 

A Netflix nézettsége 4,2 százalékkal nőtt a hónap során, így a streaming a teljes tévéhasználat 8,5 százalékát tette ki. Mögötte a Hulu, az Amazon Prime Video és a Disney+ következett, amely valószínűleg a "Bluey" című gyerekrajzfilmtől kapott lendületet, amely szintén licencelt program, nem pedig eredeti.