A megállapodás értelmében a világ legnagyobb kávézólánca 40 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a kínai kiskereskedelmi üzletágban, és megtartja a Starbucks márka tulajdonjogát is.

A Starbucks 1999-ben lépett be Kínába, amely

mára a második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után, de az elmúlt években nehézségekbe ütközött a hazai márkák, mint például a Luckin Coffee felemelkedése miatt.

Beadja a derekát a Starbucks

Komoly árháborúba kényszerítik a céget a kínai vetélytársak.

A vállalat központja továbbra is Sanghajban lesz, és 8000 üzletet fog birtokolni és üzemeltetni a kínai piacon, amely a tervek szerint akár 20 ezer helyszínre is bővülhet – közölte a cég hétfőn.

A Boyu-val kötött partnerség „jelentős mérföldkő”, és jelzi a hosszú távú kínai növekedési terveit – közölte a Starbucks, miközben 13 milliárd dollárral értékelte kínai kiskereskedelmi tevékenységét.

Az együttműködés „a Starbucks globálisan elismert márkáját, kávészakértelmét és partner központú kultúráját ötvözi a Boyu kínai fogyasztókkal kapcsolatos mélyreható ismeretével” – tette hozzá.

A Starbucks bejelentette, hogy új italokat és digitális platformokat tervez bevezetni Kínában, hozzátéve, hogy a megállapodást jövőre véglegesítik.

A Boyu Capital egy magántőke-társaság, amely kiskereskedelembe, pénzügyi szolgáltatásokba és technológiai vállalkozásokba fektet be. A vállalatnak irodái vannak Ázsiában, többek között Sanghajban, Hongkongban és Szingapúrban.

A Starbucks jövője Kínában hónapokig bizonytalan volt, miután Laxman Narasimhan, a cég korábbi vezetője tavaly kijelentette, hogy a vállalat „stratégiai partnerségeket” keres, hogy versenyképes maradjon a világ második legnagyobb gazdaságában – adott hírt róla a BBC.

Kinyílt a svájci bicska Trump vámjai miatt, változtat a Nespresso és a Starbucks

Miután Svájcot sokként érte a hír, hogy az Egyesült Államok 39 százalékos vámokat vet ki, az ország valamennyi vállalata ráeszmélt, cselekednie kell, különben bajba kerülnek: drágulhat az orvosi eszközök beszerzése, és a Nespresso is.