Rekord előfizetőszám-bővülésről, ezzel párhuzamosan rekord profitról számolt be a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozóan a világ legnagyobb előfizetéses online videostreaming-szolgáltatója, a Netflix. Ennek ellenére a következő számlázási ciklustól újabb áremelésre számíthatnak az Egyesült Államokban, a Kanadában és a Portugáliában élő nézők.

A szolgáltató legdrágább, Premium díjcsomagja az USA-ban ezzel havonta csaknem 25 dollárba fog kerülni – több mint kétszer annyiba, mint tíz évvel ezelőtt.

A Netflix a piac többi SVOD-szolgáltatójához (a subscription VoD kifejezés egy olyan üzleti modellt takar, amelyben átalánydíjért tesz tartalmakat hozzáférhetővé egy műsorszolgáltató) hasonlóan sokáig veszteséget halmozott fel a rendkívül magas költségek mellett előállított egyedi tartalmaknak köszönhetően, a katalógus felépítése, bővítése és az elmúlt évtized piaci expanziója azonban meghozta a sikert.

A cég az elmúlt negyedévben rekord mértékben, 19 millió új előfizetővel tudta növelni globális felhasználói bázisát, ami mostanra meghaladta a 300 millió előfizetőt.  Az előfizető szám bővülésével együtt a működési profit is rekord magasságokat ért el, a Netflix nyeresége az októbertől december végéig tartó időszakban meghaladt a tízmilliárd dollárt írja a HWSW.

Van még tere a növekedésnek 

Mindazonáltal a menedzsment álláspontja szerint bőven van tere még a növekedésnek, amit alátámasztanak a televízió nézéssel töltött időre vonatkozó statisztikák: ezek szerint a tévézésre fordított időtartamnak csupán a 10 százalékát teszi ki a Netflixhez kötődő tartalomfogyasztás. A vállalatvezetés úgy látja, van tere az áremelésnek is, cég legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban:

  • a reklámmodellben értékesített előfizetés havi díja 7-ról 8 dollárra,
  • a Standard, reklámmentes konstrukció díja 15-ről 18 dollárra,
  • a 4K-s tartalmakat is kínáló Premium csomag havi díja pedig 23-ról 25 dollárra emelkedik.