Az áprilisban tartandó közgyűlésen az igazgatóság és a felügyelőbizottság részvényenként 3,25 euró osztalék kifizetésére tesz javaslatot, ami minden idők legnagyobb osztaléka lesz a cég történetében, és csaknem harmadával nagyobb jövedelmet jelent a részvényeseknek az előző évi 2,45 euróhoz képest. Az éves nyereség 40,2 százalékát, 3,477 milliárd eurót teszi majd ki az osztalékalap az előző évi 2,621 milliárddal szemben.
A Mercedes Benz személyautókból 16 százalékkal több kelt el, a haszonjárművekből 9 százalékkal nőtt az eladott darabszám az elmúlt évben, a tervezettnél egy százalékponttal alacsonyabb volt a növekedés, amit a latin-amerikai és az indonéziai piac gyengeségével magyarázott a jelentés. Autóbuszokból visszaesett az értékesítés, amiért szintén a latin-amerikai piacot okolta a cég.
A jelentésből kiderül az is, hogy a cég világszerte 6,6 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, a 2014-es 5,7 milliárdot is túllépve. A cégvezetés 2016-ben további növekedést prognosztizál, bár szerényebb mértékűt a tavalyinál. Az eladások legnagyobb növekedését Ázsiában és Nyugat-Európában várja a cég.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt