Több mint 70 százalékos részesedést szerzett az MFE – MediaForEurope a ProSiebenSat.1-ben a német műsorszolgáltatóra tett felvásárlási ajánlatát követően – adta hírül a Reuters szerdán az ügyhöz közel álló források nyomán.

A felvásárlás az olasz Berlusconi család által ellenőrzött MFE szélesebb körű törekvésének része, vagyis

a cél az, hogy egy európai reklámfinanszírozású televíziós platformot hozzanak létre.

A ProSieben értéke mintegy 1,8 milliárd euróra (kb. 708 milliárd forint) becsülhető, a hét elején lezárult ajánlat hivatalos eredményeit csütörtökön teszik közzé.

A hírrel összefüggésben az MFE és a ProSieben sem kívánt nyilatkozni.

Az MFE, amely Olaszországban és Spanyolországban működtet televíziós szolgáltatásokat, létfontosságúnak tartja az európai terjeszkedést. Azt szeretnék, hogy ellenálljanak az olyan amerikai streamingóriásoknak, mint a Netflix és a YouTube, amelyek magukhoz ragadják a reklámbevételeket és a nézőket.

Több mint 70 százalékos részesedésével az MFE már erősebb helyzetben van ahhoz, hogy előmozdítsa – az Ausztriában és Svájcban is működő – ProSieben meglévő tevékenységeibe való integrálására vonatkozó terveit.

Hatalmas meglepetést okozott a Netflix

Az amerikai streaming szolgáltató második negyedéves eredményei messze meghaladták az elemzői várakozásokat, ezért a cég megemelte az idei bevételi előrejelzését. Részletek >>>

Az MFE 2019 óta fokozatosan építette részesedését, közel 30 százalékos szintet ért el, mielőtt az év elején felvásárlási ajánlatot tett. A múlt héten már gyakorlatilag többségi részesedést szerzett a ProSiebenben, miután a második legnagyobb befektető, a cseh PPF csoport bejelentette, hogy felajánlja részesedését az MFE-nek – elevenítették fel.