Két újabb jelentős divatház, Yves Saint Laurent és a Brioni mellőzi termékeinél a jövőben az állati prémeket. A 2022 őszi kollekciótól kezdődően már nem szerepelnek majd állati szőrméből készült termékek a két divatház kínálatában - jelentette be a világmárkák anyacége, a luxusipari Kering-csoport.

A csoport divatházai közül elsőként a Gucci már 2017-ben bejelentette kilépését a szőrmebizniszből, példáját később követte a Balenciaga, a Bottega Veneta és az Alexander Queen. Az YSL és a Brioni a csoport utolsó két tagvállalata, amely még felhasznált állati eredetű prémet.

Az elmúlt években több más világmárka, köztük a Chanel, az Armani, a Burberry, a Macy's, a Canada Goose, a Michael Kors, a Prada és a Versace - is hátat fordított az állami szőrméknek.

A világ első számú luxusipari csoportja, az LVHM egyelőre dacol az állatvédők követeléseivel, és engedi, hogy divatházai, köztük a Louis Vuitton, Celine, Givenchy vagy a Dior, továbbra is kínáljanak állati prémet, bár a csoportból elsőként a Stella McCartney már száműzte kínálatából a szőrmét és más állati termékeket. Az utóbbi években harcias állatvédőként ismert egykori francia filmcsillag, Brigitte Bardot üdvözölte a Kering-házak lépését, és a példa követésére szólította fel az LVHM-et is.

Állatvédő szervezetek évtizedek óta küzdenek azért, hogy ne öljenek le állatokat pusztán a bundájukért. Bár a teljes egészében szőrméből készült kabátok az utóbbi években kimentek a divatból, díszítő elemként, szegélyként vagy luxustáskák részeként az állati prém még mindig népszerű.