A indiai Tata Motors (ami a Jaguar Land Rovert is tulajdonolja) felvásárolja az olasz Iveco Groupot. Az ázsiai óriás részvényenként 14,1 eurót, összesen körülbelül 3,8 milliárd eurót fizet a cégért – igaz, a csomagból kivették az Iveco hadiipari üzletágát, ennek külön értékesítése még folyamatban van.
Az Iveco igazgatótanácsa már rábólintott a tranzakcióra, és ajánlja is azt a részvényeseknek. A felvásárlással az Iveco marad Torinóban, és sem bezárásokra, sem elbocsátásokra nem kell számítani, mindent a saját, eddigi stratégiája szerint folytathat – írja a Totalcar.
2021-ben még arról volt szó, hogy a kínai FAW vásárolja fel az Ivecót, de ezt az olasz kormány ellenezte a tranzakciót, sőt annak a megvétózására is hajlandó volt.
A most megvalósult jelentős átrendeződést indíthat el az európai haszonjárművek piacán, ahol eddig inkább a Volvo, a Daimler Truck és a Traton (MAN–Scania–Navistar) hármasa dominált. Most azonban – mind a méret, mind a modellkínálat terén – a Tata–Iveco kombináció is felveheti a versenyt a fenti cégekkel.
Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget
Soproni Tamás: A NAV csaphatna le az illegális szállásadókra