A japán cégek körül hatalmas botrány kerekedett, miután először a Toyota egyik leányvállalata bukott le a meghamisított töréstesztekkel, majd fokozatosan a többi autógyártónál is kiderültek csalások. Ahogy már korábban írtuk, a japán cégek kénytelenek voltak több jármű gyártását és értékesítését is leállítani.

Az események hatására az autógyártók részvényei nagymértékben visszazuhantak. A Toyota több mint 15 milliárd dollárt (azaz 5,4 százalékot) veszített piaci értékéből múlt hétenírja a CNBC. 

Az távol-keleti ország második legnagyobb autógyártója, a Mazda részvényei 7,7 százalékkal estek vissza, amely 511,8 millió dollárnyi összegnek felel meg.

A további vizsgálatok során a földügyi, infrastrukturális, közlekedési és idegenforgalmi minisztérium is talált szabálytalanságokat a Honda, a Suzuki és a Yamaha tanúsítási kérelmeiben. 

A múlt héten a Honda 5,75 százalékkal, míg a Yamaha Motor 2,2 százalékkal, a Suzuki Motor részvényei 0,3 százalékkal csökkentek.

A helyzet mára valamelyest stabilizálódott az autógyártók nagy részénél. Hétfőn már újra 1,7-2,13 százalékos növekedés volt megfigyelhető a vállalatok részvényeit illetően. 

A vállalatok hozzátették a termelés és szállítás beszüntetése ellenére az ügyfelek továbbra is vezethetik a már kiértékesített modelleket.

A japán autógyártóknál végzett vizsgálatra azután kerül sor, hogy a Toyota  Daihatsu egysége decemberben közölte, hogy leállítja az összes jármű szállítását mind a tengerentúlon, mind Japánban. Egy biztonsági botrány miatt indított vizsgálat alapján ugyanis mintegy 64 modellnél, köztük 22 Toyota márkanév alatt értékesített típusnál problémákat találtak.

A Daihatsu tavaly áprilisban közölte, hogy 88 ezer kisgépjármű esetében manipulálták az oldalütközéses biztonsági teszteket.

Menekülnek a beszállítók a német autóiparból, minden második cég leépítésben

Kapitulálnak a létfontosságú beszállító cégek a német autóiparból: a nagy márkák partnerei közül tízből nyolc kkv elhalasztja, külföldre telepíti vagy sztornózza a hazai piacon tervezett beruházásokat, míg minden második cég leépíti a munkahelyeket – derül ki az Autóipari Szövetség (VDA) friss felméréséből.
Bővebben--->