Az Európai Bizottság csütörtökön bejelentette, hogy vizsgálatot indít az AliExpress kínai e-kereskedelmi óriáscég ellen, és további információkat kért a LinkedIntől, a Microsoft tulajdonában lévő közösségi hálózattól arról, hogy miként tartja be a 27 országot tömörítő blokk digitális szolgáltatásokról szóló törvényét.
A Bizottság azt is közölte, hogy a világ számos nagyobb közösségi médiavállalatától és keresőmotorjától magyarázatot követel arra, hogy a generatív mesterséges intelligencia által jelentett veszélyeket hogyan kezelik – írja a Politico.
A feltörekvő technológiát – amelyet az OpenAI ChatGPT nevű szolgáltatása tett híressé – kapcsolatba hozták a deepfake videókkal, hangklipekkel és képekkel, és a tisztviselők attól tartanak, hogy az ilyen tartalmakat a júniusi európai parlamenti választások előtt a választók befolyásolására használhatják fel.
Brüsszel meg akarja mutatni, hogy az új digitális tartalomszabályok szigorúak és hatékonyak is lesznek.
A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos információkéréseket küldtek a Facebooknak, a Snapchatnek, a TikToknak, a YouTube-nak, az X-nek (korábban Twitter) és az Instagramnak, valamint a Google és a Bing keresőóriásoknak. Az unió új online tartalmi szabályai szerint az ilyen megkeresések jelentik az első lépést a hivatalos vizsgálat megkezdése előtt.
E vállalatok közül sokan a múlt hónapban önkéntes kötelezettségvállalásokat írtak alá a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos választási fenyegetések elleni küzdelemről. A Bizottság egyik magas rangú tisztviselője azt mondta, hogy üdvözlik ezt a kezdeményezést, de a vállalatok tovább mehetnének annak kifejtésében, hogy miként mérsékelnék az ilyen kockázatokat.
A LinkedIn nem volt tekintettel az érzékeny adatokra
A vállalatoknak április 5-ig kell választ adniuk arra, hogyan védekeznek a választásokkal kapcsolatos generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos problémák ellen, és április 26-ig kell válaszolniuk a szélesebb körű kérdésekre, többek között a Taylor Swift ellen nemrégiben célba vett deepfake pornográfia terjedésének megállítására.
Az AliExpress vizsgálata az első olyan alkalom, amelynek során egy kínai e-kereskedelmi vállalat kerül a célkeresztbe a digitális szolgáltatásokról szóló törvény betartása miatt. Jelenleg a Bizottság külön vizsgálatokat folytat az X, valamint az Aliexpress és a TikTok ellen.
A vizsgálat, amely még nem jelenti azt, hogy a vállalat a digitális szabályokba ütközött volna, az AliExpress fogyasztóvédelmi gyakorlatára összpontosít, azzal kapcsolatban, hogy az európaiak hogyan juthatnak illegális termékekhez és pornográf tartalmakhoz a platformon.
A Bizottság szerint a LinkedIn megsértette az EU új tartalmi szabályait, amelyek megtiltották, hogy az embereket úgynevezett érzékeny adatok (szexuális orientáció, politikai vélemény vagy a faji hovatartozás) alapján célozzák meg. Erre azt követően került sor, hogy civil társadalmi csoportok a múlt hónapban panaszt tettek a LinkedIn ellen.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Békekörútra indul a kormányfő, az EU minden tagját csatasorba állítaná

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás

Új nevet kaphat az iPhone? Váratlan fordulat történt

Ha jó szolgálatot tenne, ez az utolsó lehetőség

Ha jól fizetett dolgozó szeretne lenni: ez ma a top 5 munkaerőpiaci tévhit
