Hideg és hó ide vagy oda, a lengyelek imádják a fagyit. Tavaly sokkal szélesebb volt a választék a pálcikás hideg nyalánkságból, mint korábban, ezért egyre újabb és újabb márkák jelennek meg, cukrászok és gasztronómusok saját kiadásában is - írta a Business Insider Polska.
Az Euromonitor International 2018-ban 2,031 milliárd zlotyra becsülte a lengyel fagylaltpiac értékét, így egy átlagos polgárra 52,9 zloty jutott. Ennek kétharmada kisebb fagyikra, pálcikás jégkrémekre, nápolyis hideg édességekre jutott. Családi fagyikra 18,7 zlotyt költöttek.
Kapcsolódó
Az előrejelzések szerint a fagylaltra jutó kiadások személyenként évi 55,1 zlotyra fognak nőni 2019-ben, ami 6,6 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor ezzel a lengyelek még elmaradnak a nyugat-európai fogyasztóktól vagy a hideg klímájú Skandinávia lakóitól. Az Eurostat szerint 2017-ben Németország ált a fagylalttermelő országok sorrendjének élén, őket követték az olaszok és a franciák. Lengyelország a hatodik helyen állt.
Legolvasottabb
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Kifulladóban ez a hitel, rá se hederítenek a fiatalok
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Borzalmas felfedezés a Wagner-csoport bányájában: rengeteg holttestre bukkantak az aranyásók
Vége a prémium adta kényelemnek: durván bekeményít a YouTube a családoknak
Demográfiai sokk: drámai fordulat jön Németországban
Magyarok körében se Putyin, se Zelenszkij nem nyerő