A több száz szakszervezeti bolti dolgozó szólította fel a Starbucksot, hogy változtasson munkaszerződéseken, amelyek olyan feltételeket határoznak meg, mint a bérek, juttatások és a személyzet létszáma - közölte a Starbucks Workers United. 2021 óta több mint 360 ilyen üzlet nyílt, amelyekben nagyjából 9000 dolgozót foglalkoztatnak.

A kávé kihűl, az indulatok forrongnak

A munkabeszüntetés egybeesett a Red Cup Day-el, amely sok vásárlót vonz a vállalat üzleteibe egy ingyenes, ünnepi témájú, újrahasználható pohárért. Az ilyen promóciós napokon általában közel 40 százalékkal többen térnek be a kávézókba. Azonban a Starbucks változatlanul hagyja a személyzet létszámát, amely túlhajszolt alkalmazottakhoz és elégedetlen vásárlókhoz vezet – mondta Moe Mills, a Starbucks St. Louis-i üzletének alkalmazottja.

„Megalázó és kínos olyan üzletekben dolgozni, ahol az akciós napokon olyan kevés a személyzet, hogy nem tudunk a vásárlóknak megfelelő szolgáltatást nyújtani. Amikor az emberek 10 vagy 12 dollárt költenek egy kávéra, elvárható, hogy ne langyost italt kapjanak 45 perc várakozás fejében" - mondta Mills.

A Starbucks szóvivője cáfolta a kijelentéseket, állítása szerint a Red Cup Day napján 25 százalékkal emelnek a dolgozók létszámán.

A dolgozók reményei szerint a sztrájk felkeltheti a figyelmet, és segíthet a szakszervezeti morál növelésében. A munkabeszüntetés kevesebb, mint két héttel azután kezdték meg, hogy a Starbucks bejelentette: a jövő év elején 3 százalékkal emeli az amerikai alkalmazottak órabérét. A minimálbér-emelés azonban elmarad az éves infláció ütemétől, amely 3,2 százalékos. 

A béremelés mellett a Starbucks csökkenteni fogja azt a minimális napszámot, amelyet egy alkalmazottnak dolgoznia kell ahhoz, hogy jogosult legyen a fizetett szabadságra - közölte a vállalat az ABC News cikkében.

Starbucks: megszorítások és rekordok

Miközben a kávézó-lánc rekorderedményekről számol be, előre menekül. Arra számít, hogy a hétköznapi luxuscikkek, mint a kávé, 2024-ben is jó eredményeket hoznak majd. A Starbucks 2030-ra 17 ezer új kávézót nyitna a már meglévő 38 ezer mellé, és három pontos tervet dolgozott ki, hogy megújítsa a vállalatot.
Bővebben--->