Miközben a BYD Szegeden épít elektromosautó-gyárat, addig a többi magyarországi üzlete igen vegyesen teljesített: a pátyi elektronikai alkatrészgyárával nagyot kaszált, ugyanakkor veszteséges volt a komáromi e-buszgyára.
Akárhogy is, augusztus elején a BYD Europe Holding Kft. vagyonkezelő céget is bejegyezték. Hogy az új korlátolt felelősségű társaság az európai terjeszkedésük része, vagy a hazai tevékenységüket foglalja-e össze pénzügyileg, azt egyelőre nem tudni – írja a 24.hu.
A szegedi, nem titkoltan európai léptékű autógyárhoz kapcsoló céget, a BYD Auto Hungary Kft.-t tavaly decemberben jegyezték be, 191,855 milliárd forintos jegyzett tőkével.
Ennek azonban a cégiratok szerint mindeddig csak a töredékét, 19,122 milliárd forintot sikerült a hongkongi cégnek befizetnie, mint egyedüli tulajdonosnak.
A fennmaradó 172 milliárdot a szegedi cég bankszámlájára jövő januárig kell befizetni, melynek vezetője a többi hazánkban működő kínai céghez hasonlóan a Bank of China (CEE) Zrt.
A lap felidézi, hogy a korábbi ígéretek szerint a gyár három éven belül már termelni fog a mintegy 300 hektárnyi területet felölelő üzemben.
Bődületes eladásokról számolt be a Magyarországon is aktív autógyártó
A BYD eladásai 30 százalékkal nőttek augusztusban az előző év azonos időszakához képest.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!