Roy Altman miami kerületi bíró szerint a Burger Kingnek meg kell védenie magát az ellen az állítás ellen, hogy a Whoppersnek az üzletekben elhelyezett étlapokon való ábrázolása megtévesztette az ésszerű vásárlókat, ami így szerződésszegésnek minősül – adta hírül a Reuters.

A csoportos keresetben a vásárlók azzal vádolták a Burger Kinget, hogy a hamburgereket olyan összetevőkkel ábrázolja, amelyek túlcsordulnak a zsemlén, és azt a látszatot keltik, hogy a szendvicsek 35 százalékkal nagyobbak, és több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amennyit az üzletlánc valójában felszolgál.

A Burger King azzal válaszolt, hogy nem köteles olyan hamburgereket előállítani, amelyek pontosan úgy néznek ki, mint a képen, de a bíró szerint az esküdtekre van bízva, hogy „megmondják, mit gondolnak erről az értelmes emberek”.

A pénteken nyilvánosságra hozott döntésében Altman azt is engedélyezte, hogy a vásárlók gondatlanságon és jogalap nélküli gazdagodáson alapuló követeléseket érvényesítsenek.

Elutasította viszont a televíziós és online hirdetéseken alapuló követeléseket, mivel nem talált olyan esetet, amelyben a Burger King egy hamburger méretét vagy a pástétom súlyát közölte, és azt nem teljesítette volna.

Perlik a McDonald's-ot és a Wendy's-t is

A McDonald's és a Wendy's is hasonló perekkel szemben védekezik a New York állambeli Brooklyn szövetségi bíróságán. A felperesek ottani ügyvédje hétfőn Altman véleményére hivatkozott, hogy indokolja, miért is hagyják ezt az ügyet folytatódni.

A Taco Bellt a múlt hónapban perelték be a brooklyni bíróságon, mert olyan Crunchwraps és mexikói pizzákat árult, amelyek állítólag csak feleannyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyi a reklámban szerepel. Mindegyik kereset legalább 5 millió dolláros kártérítést követel.