Egyes elektronikai gyártók, amelyek az ukrajnai inváziót követően leállították termékeik forgalmazást vagy azok promócióját Oroszországban, most minden korábbinál nagyobb elánnal kezdték újra hirdetési tevékenységüket.  

Ezek között éllovas a kínai Honor és a Xiaomi, a dél-koreai Samsung és a tajvani Acer – erről a Kommerszant számolt be a TelecomDaily adataira hivatkozva.

Az NMi Group reklámholding megerősítette a Kommerszantnak, hogy

néhány nyugati márka 2023-ban újrakezdte a marketingtevékenységet az orosz piacon

A lap információi szerint már a háború előtti költéseket is meghaladták, körülbelül 2-5 százalékkal.

szankciós kockázatok miatt a cégek trade marketinget alkalmaznak – vagyis a márka a reklámköltségvetést és a promóciós stratégia irányításának jogát teljes egészében harmadik félre, leggyakrabban piacterekre ruházza át, így már a kiskereskedők és a forgalmazók töltik be a hirdetői szerepet. 

Az EU megelégelte a Kreml kínai beszerzéseit, újabb szankció jön

A kínai vámügyi főigazgatóság januárban közzétett adatai azt mutatták, hogy Peking és Moszkva kereskedelmi kapcsolatai 2023-ban rekordot döntöttek. Ezt az EU nem hagyhatja szó és szankció nélkül. >>>

A Kommerszant által megkérdezett szakértők azonban úgy vélik, hogy hiába a főnixmadárként feltámadó reklámhadjárat, a márkák mégis nehezen tudják növelni piaci részesedésüket.

„A legnagyobb probléma ugyanis a rendszertelen ellátás. Ha ugyanis egy bolt egy adott laptop- vagy okostelefonmodellt hirdet, de néhány nap múlva elfogynak a készletei, akkor a teljes hirdetési stratégia bukik” – mondta a lap egyik informátora. 

Az ukrajnai háború kezdete óta számos külföldi elektronikai gyártó leállította a termékeinek Oroszországba történő szállítását. Köztük volt a Samsung , az Apple, a Honor és mások. A Wall Street Journal korábban megjegyezte, hogy a kínai technológiai cégek a szankciók és a beszállítók nyomására csökkentették a jelenlétüket az orosz piacon anélkül persze, hogy ezt nyilvánosan bejelentették volna.