Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egyes elektronikai gyártók, amelyek az ukrajnai inváziót követően leállították termékeik forgalmazást vagy azok promócióját Oroszországban, most minden korábbinál nagyobb elánnal kezdték újra hirdetési tevékenységüket.  

Ezek között éllovas a kínai Honor és a Xiaomi, a dél-koreai Samsung és a tajvani Acer – erről a Kommerszant számolt be a TelecomDaily adataira hivatkozva.

Az NMi Group reklámholding megerősítette a Kommerszantnak, hogy

néhány nyugati márka 2023-ban újrakezdte a marketingtevékenységet az orosz piacon

A lap információi szerint már a háború előtti költéseket is meghaladták, körülbelül 2-5 százalékkal.

szankciós kockázatok miatt a cégek trade marketinget alkalmaznak – vagyis a márka a reklámköltségvetést és a promóciós stratégia irányításának jogát teljes egészében harmadik félre, leggyakrabban piacterekre ruházza át, így már a kiskereskedők és a forgalmazók töltik be a hirdetői szerepet. 

Az EU megelégelte a Kreml kínai beszerzéseit, újabb szankció jön

A kínai vámügyi főigazgatóság januárban közzétett adatai azt mutatták, hogy Peking és Moszkva kereskedelmi kapcsolatai 2023-ban rekordot döntöttek. Ezt az EU nem hagyhatja szó és szankció nélkül. >>>

A Kommerszant által megkérdezett szakértők azonban úgy vélik, hogy hiába a főnixmadárként feltámadó reklámhadjárat, a márkák mégis nehezen tudják növelni piaci részesedésüket.

„A legnagyobb probléma ugyanis a rendszertelen ellátás. Ha ugyanis egy bolt egy adott laptop- vagy okostelefonmodellt hirdet, de néhány nap múlva elfogynak a készletei, akkor a teljes hirdetési stratégia bukik” – mondta a lap egyik informátora. 

Az ukrajnai háború kezdete óta számos külföldi elektronikai gyártó leállította a termékeinek Oroszországba történő szállítását. Köztük volt a Samsung , az Apple, a Honor és mások. A Wall Street Journal korábban megjegyezte, hogy a kínai technológiai cégek a szankciók és a beszállítók nyomására csökkentették a jelenlétüket az orosz piacon anélkül persze, hogy ezt nyilvánosan bejelentették volna.