Bemutatta közlekedési csomagját az Európai Bizottság szerdán. Raffaele Fitto kohézióért és reformokért felelős biztos közölte, nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben megújuló és alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok használatával fokozná Európa versenyképességét az EU.

Hangsúlyozta, hogy a bizottság versenyképesség és a fenntarthatóság megerősítését célzó terve felgyorsítja a beruházásokat, azzal a céllal, hogy az EU közlekedési rendszere hatékonyabbá, hozzáférhetőbbé, valamint tisztábbá és ellenállóbbá váljon.

A nagysebességű vasúti hálózatok kiépítésére vonatkozó cselekvési terv azokat a lépéseket határozza meg, amelyek ahhoz szükségesek, hogy 2040-re gyorsabb és jobban összekapcsolt európai hálózat jöjjön létre. Célja, hogy csökkentse az utazási időt, és a vasutat vonzóbb közlekedési formává tegye a rövid távú légi utazásokkal szemben Raffaele Fitto közlése szerint ez növeli az utasok számát és fellendíti a regionális turizmus és gazdaságokat.

A transzeurópai közlekedési hálózatra (TEN-T) építve a terv a főbb csomópontot jelentő városok legalább óránkénti 200 kilométeres, vagy annál nagyobb sebességű vasúti összeköttetését irányozza elő.

A terv előírná az uniós szintű irányítás megerősítését, a határokon átnyúló távolsági szolgáltatások összehangolását, valamint a szabványosítást és az engedélyezést – írja az MTI.

A rövidebb utazási időn túlmenően a terv a torlódásokat is enyhíti, és felszabadítja a hagyományos vonalak kapacitását, elősegíti az éjszakai vonatokat, az árufuvarozást és a katonai mobilitást, miközben erősíti Európa versenyképességét a turizmus és az ipar területén.

Nagyot álmodott a MÁV, már 160-nal száguldhatnak a vonatok

Márciustól kezdve 160 km/órára is felgyorsulhatnak a Százhalombatta és a Pusztaszabolcs közötti járatok, de a menetrendben előírt sebesség továbbra is 120 km/óra marad.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.