1992 után a bakelitlemezek visszatértek a brit Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) által használt inflációs kosárba.

A hivatal hétfőn tette közzé éves frissítését az infláció mérésére szolgáló több mint 700 árut és szolgáltatást tartalmazó kosárról. Ebben az évben 16 elemet adtak hozzá a kosárhoz, 15-öt pedig eltávolítottak, hogy jobban le tudják képezni, mire költik a fogyasztók a pénzüket.

A kosár gyakran az új technológiák átvételét tükrözi, de a bakelitlemezek visszatérése megmutatja, hogy a kulturális újjáéledések milyen hatással lehetnek a költéseinkre

– mondta a BBC-nek Matt Corder, az ONS árakkal foglalkozó igazgató-helyettese.

Az Egyesült Királyságban tavaly 1990 óta a legmagasabb szintet érte el a bakelitlemezek eladása. A 6,1 millió bakelitlemez közül a legtöbbet Taylor Swift 1989 című albumából adták el.

Az idei inflációs kosár további újdonságai az egészségesebb életmód szélesebb körű elterjedését jelzik. Ide tartozik például az air fryer vagy a gluténmentes kenyér, kikerült viszont a Covid-járvány idején felfutó kézfertőtlenítő. 

A britek lehetnek a legnagyobb nyertesei az ingatlanpiac fellendülésének

Az Egyesült Királyságot idén a nemzetközi befektetők visszahelyezhetik a bizalmukba, húsz százalékos fellendülést várnak.