A BKV nem kommentálta, a városháza pedig nem erősítette meg az értesülést, miszerint a cég vezetése nemrégiben levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége - írta a Népszava. A közlekedési vállalat évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.

A kormány egyébként még nem döntött arról, hogy mi lesz a nemrég csődvédelmet kért, majd azon melegében kiemelt stratégiai vállalattá nyilvánított Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. (IEAG) sorsa, de minap ezzel kapcsolatos kérdésükre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón úgy fogalmazott: "magyar buszgyártást akarunk, de ebben eddig kudarcot vallottunk."

A piacot ismerők szerint viszont Gulyás szavai is arra utaltak, hogy immáron a kormány elengedte a cég kezét, és szerintük erre utal az is, hogy a BKV újra saját összeszerelésű buszokban gondolkozik. Ez ugyanakkor csak részben oldaná a BKV szükségleteit: a fővárosi járműflotta ugyanis súlyosan elöregedett.

Szakmai becslések szerint rövid időn belül több tucat új járművet kellene beszereznie a vállalatnak, még akkor is, ha nem lenne szükség legalább 15-20 plusz buszra a hármas metró felújítása miatt. Bár a BKV összeszerelő üzeme eddig is adott volt, ám a kormány eddig látványosan a magyar buszgyártás feltámasztását megtestesíteni hivatott, kiváló kapcsolatrendszerrel rendelkező IEAG-t próbálta helyzetbe hozni.

A fotó forrása: Pixels