Szeptember 11-től két hónapig pályakarbantartási munkálatok miatt Szeged és Kiskunfélegyháza között vonatpótló buszok közlekednek az ország második legforgalmasabb vasútvonalán, a Szeged-Budapest szakaszon – közölte a Mávinform. A hivatalos menetrend szerint az átszállással együtt 2 óra 40 perces menetidővel kell számolnia az utasoknak, ráadásul a buszok nem a szegedi vasútállomásról, hanem a megyei jogú város peremén található Rókus vasútállomásról indulnak.
A kellemetlenségnek meg is lett az eredménye: az Oszkár telekocsi közleménye szerint ugyanis szeptember 11. és 13. között több mint 51 százalékkal megnőtt a Szeged és Budapest közötti fuvarokon ingázók száma.
Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója szerint a további kényszerű utazási idő miatt érthető, hogy sokan alternatív utazási lehetőségeket is kilátásba helyeznek, a legtöbb telekocsival Szeged belvárosából két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti be- és kiszállóhely, a Népliget.
A cég közleménye szerint legutóbb 2019-ben történt ekkora forgalomnövekedés a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon lévő vonatpótlás miatt, az utasok visszajelzései alapján akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége okozta a kiemelkedően magas foglalásszámot.
Az adatok alapján egyébként a vállalkozás 2007-es indulása óta a Szeged-Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, ezen kívül Pécs, Debrecen, Nyíregyháza és a főváros közötti szakaszok között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon. Előkelő helyen van ugyanakkor Mátészalka, Vásárosnamény és Fehérgyarmat is a forgalmi toplistán.
Az alapító szerint az adatok azt mutatják, hogy a tömegközlekedés átmeneti vagy hosszabb távú zavaraira a telekocsizók rendszerint önszerveződéssel reagálnak. Hozzátette, a növekvő üzemanyagárak mellett az autósok részéről elsősorban gazdasági döntés a szabad helyek megosztása, mivel ezzel akár a negyedére is csökkenhet egy-egy utazás ára.
Hullanak a fejek a MÁV-nál, Lázár János bekeményített
A miniszter korábban azt mondta: a MÁV vezetői ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasította őket. A MÁV-nál és az Építési és Közlekedési Minisztériumban további felmentések várhatók.Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Trump fegyvereket küld Ukrajnának, és úgy beszél Putyinról, mint egy óvodásról

Testkamerát kapnak a bolti dolgozók: ennyire súlyos a helyzet a H&M-ben

Magyar Péter azt állítja, kiszivárogtatta Rogán Antal bizalmas jegyzőkönyvét

Az orbáni terv révbe ért: Trump a legjobbkor adja meg, amire rég várt Magyarország

Az embereknek tele van a hócipője a lerobbant balatoni strandbüfékkel – Végre megnyílt az első VIP-cukrászda

Ennyi pénzt kapnak a kormánytól azok az iskolás lányok, akik gyermeket vállalnak

Azt hittük itt a vége, de még csak most jön a fekete leves

Idén már több mint 5000 milliárd forintunk jutott a kormányzati zsebekbe, Orbán Viktor mégsem lehet nyugodt

A MÁV szerint álhír, hogy áll a Keleti pályaudvar, Vitézy Dávid sem hagyta szó nélkül
