A Mol egy 40 MWh energiatárolási kapacitású villamosenergia-tároló rendszert épít fel Tiszaújvárosban, a Mol Petrolkémia területén – írta pénteki sajtóközleményében az olajvállalat.
Mint fogalmaztak:
Ez lesz Magyarország legnagyobb akkumulátoros tárolója, amit közvetlenül a végfogyasztó mellé telepítenek.
Kifejtették, a beruházásnak köszönhetően a Mol beléphet a MAVIR által működtetett rendszerszintű szolgáltatások piacára.
A 6,591 milliárd forintból megvalósuló létesítménynek fontos szerepe lesz az országos elektromos hálózat ingadozásainak kiegyensúlyozásában
– jelezték, azt ígérve: a Mol Magyarországon 2030-ra összesen több 100 MWh-nyi tárolórendszert tervez kiépíteni.
A beruházáshoz, amelyhez – a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium koordinációja mellett – az Európai Unió 2,699 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz keretében – írták a közleményben.
Jelezték, a Mol-csoport stratégiájában kiemelt szerepe van a megújuló energiának, amelynek hatékony használatához elengedhetetlen az akkumulátoros energiatároló kapacitás kiépítése. A tiszaújvárosi egység az országos átviteli hálózatot fogja támogatni a hálózati ingadozások kiegyensúlyozásával. Ennek a kereskedelmi részét az Alteo fogja végezni.
A Mol és partnerei 73,8 százalékos részesedést birtokolnak az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt.-ben, amely ~110 MW megújulóenergia alapú erőművi (szél, nap, víz, biogáz) kapacitással rendelkezik, valamint jelenleg a Magyarországon működő energiatároló összkapacitás mintegy 40 százalékát biztosítja
– ismertették, hozzátéve: az ország energiaimportjának csökkentéséhez és a zöld átmenethez elengedhetetlen a megújuló energiaforrások arányának növelése. Az időjárásfüggő termelőegységek – mint a napelem parkok, szélerőművek – fokozzák a hálózat ingadozását, amelynek kiegyensúlyozásához az energiatárolók mennyiségének fokozatos növelése is fontos országos szinten.
Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége
Az akkumulátorgyártás jelentős visszaesése különösen figyelemre méltó, tekintve, hogy a kormány stratégiai ágazatként tekint a területre. A statisztikai adatok azonban azt mutatják, hogy az ágazat komoly gondokkal és kihívásokkal néz szembe, ahogy a jövője is bizonytalan. Bővebben.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés