Mennyire automatizálhatók a sales folyamatok egy banknál – ezt a kérdést járták körül Szarka László, MBH Bank hálózatirányításért felelős igazgatója segítségével, aki egy pódiumbeszélgetésen szerepelt az AI Summit 2025 konferencia második napján.
A sales attitűd, AI ide vagy oda, folyamatosan fejleszthető – véli Szarka László, hangsúlyozva, az AI technológia nem csak az értékesítő kollégáknak jelent óriási segítséget, de szinte mindegyik, nagyon jól képzett, komplex, kritikus gondolkodással bíró, magas szakmai értéket képviselő munkatársuknak.
Egy gyakorlati példa a sok közül: bőven akad nemszeretem tevékenység egy banki értékesítő életében is, tipikusan ilyen az a része a munkának, amikor egy potenciális üzletfél-találkozó előtt a kolléga felkészül a tárgyalásra.
Az AI segítségével ma már például modellezhető, hogy milyen típusú ügyfélkapcsolati menedzser menjen ki hozzá.
Átlagosan egy ilyen felkészülés leegyszerűsítésével 1-1,5 óra sales idő szabadítható fel, ezt egy évre kivetítve bődületes számok jönnek ki. Szerencsére a megtakarított idő nem elbocsátásokhoz vezet majd, hanem a felszabadult idő további kiaknázására nyílik lehetőség.
A kulcsszó valószínűleg a belső folyamatok gyorsítása, egyszerű hatékonyságnövelés.
A bank a szervezeten belül létrehozott ez év elején egy kisebb AI-temet. Ez elég reprezentatív, tehát minden típusú munkavállaló található benne, velük és tanácsadókkal dolgozták ki azt, hogy mire tudja a bank az AI technológiát használni.
A lényeg, hogy a kollégák ráérezzenek, az AI miatt nem veszíthetik el a munkájukat, a mesterséges intelligencia támogatja őket a minél hatékonyabb munkavégzésben.
Fontos kérdés az adatvédelem is, de mivel bankokról van szó, teljesen mindegy, hogy most AI használatról vagy bármilyen más rendszerről van szó, mindennek ugyanazon bankbiztonsági védelem alatt kell állnia.
Szarka László az MBH Bank vállalati ügyfelei közül belül legtöbbször az 1 milliárd forint /év feletti árbevétellel rendelkező cégekkel találkozik. Az ő körükben is nagy az érdeklődés az AI technológia felé, de kételyek is adódnak. Utóbbira jó példa, hogy azért sokan félnek megosztani az üzleti titkaikat, nem biztosak benne, hogy adataikat, folyamataikat, termékleírásaikat kiadhatják-e az AI-nak, ha például termékfejlesztés terén szeretnék az AI segítségét kérni. Ez valós félelem, szóval nem minden vállalatvezető véli úgy, hogy üzleti titkok csak úgy „kitehetők az asztalra”. A másik dolog, hogy sok vállalatvezetőt önmagában csak azért mert fancy, nem kell, hogy foglalkoztasson az AI, az érdeklődés azzal kelthető fel, ha kiderül, hol tud költséget megtakarítani vagy nyereséget növelni.
Az MBH Bank, az AI Summit főtámogatója.
AI Summit 2025 – A régió legnagyobb mesterséges intelligencia konferenciája

Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni