Döntött a kormány: a MÁV-VAGON Kft. mintegy 75 százaléka magánkézbe kerül. A közlemény szerint ugyanakkor a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata marad, így nem változik a munkavállalók foglalkoztatásának feltételei.

A társaság azt írja, hogy a tranzakció hatására versenyképesebb, üzleti alapú működést, továbbá a döntések és javítások átfutási idejének rövidülését várja a cégcsoport, továbbá az anyagellátás javulását. Ennek révén növelhető a személyszállításért felelős járművek üzem- és üzletképessége, végső soron pedig a szolgáltatás színvonala – teszik hozzá.

A közlemény szerint a kormányzat a kötöttpályás járművek mostani 40 éves átlagéletkorát kívánja jelentősen csökkenteni, amihez korszerű járművek beszerzése és gyártási szükséges. A tranzakcióval lehetőség nyílhat a hazai járműgyártás piaci finanszírozására. A szerződést várhatóan októberben kötik meg.

A korábbi közlekedésért felelős államtitkár, Vitézy Dávid korábban élesen bírálta Lázár János építési- és közlekedési minisztert, és több ízben a MÁV működését egy-egy apropó kapcsán. Legutóbb a társaság használt Siemens-mozdonyokat vásárolt, melyek közül az egyik tegnap tette meg az első hazai útját – és rögtön le is robbant.

Lehet, hogy a HÉV-et is pótlóbuszokra cserélik

Minden negyedik HÉV-szerelvény több mint 50 éves, a legidősebbek már a 60-at is elérik jövőre.
Bővebben--->