A Dubai Airshow-n az Emirates bejelentette, hogy 90 darab újgenerációs Boeing 777-8 és 777-9 típusú repülőgépre és 202 darab GE9X sugárhajtóműre adott megrendelést az amerikai gyártónak. A bejelentéssel az Emirates teljes rendelésállománya 295 repülőgépre nőtt, az utolsó gép legkésőbb 2035-ig fog csatlakozni a légitársaság flottájához.

A világ legnagyobb szélestörzsű utasszállító repülőgép-flottájával rendelkező Emirates 52 milliárd dollár (nagyjából 18 ezer milliárd forint) értékben írt alá megállapodást további Boeing repülőgépek beszerzésére.

Az akár 18 órás útra is képes gépek adják a hat kontinensre és több mint 140 célállomásra repülő Emirates működésének gerincét.

A világ legnagyobb Boeing 777-es flotta üzemeltetőjeként további 55 darab 777-9-es és 35 darab 777-8-as típusra adott le megrendelést, amivel a teljes 777-X rendelésállománya 205 darabra nőtt.

A megállapodással az Emirates lett a 777-8-as utasszállító változatának egyik első megrendelője, amelynek legkorábbi szállítása 2030-ban várható. Az előző, 115 darabos rendelésből az első 777-9-es gépek előreláthatóan 2025-ben, míg a most megrendeltek 2035-ig csatlakoznak a flottához. Az új gépek az Emirates nyugdíjba vonuló 777-es repülőgépeit váltják.

A légitársaság az új, kéthajtőműves gépeihez 202 darab GE9X sugárhajtóműre is leadta a rendelését, a korábbiakkal együtt a gázturbinás repülőgépmotorjára vonatkozó teljes megrendelésszáma 460-ra emelkedett. Emellett frissítette korábbi, 30 darabos Boeing 787-9-es megrendelését is, így összesen 35 darab Dreamlinerre szerződött a gyártóval: 15 darab Boeing 787-10-esre és 20 darab Boeing 787-8-asra.

A légitársaság jelenleg közel 250 utasszállító repülőgépet – köztük Airbus A380-as óriásgépeket is – üzemeltet, tervei között pedig a további bővítés szerepel: a 2030-as évek elejére flottáját várhatóan mintegy 350 gépre, célállomásait pedig még több várossal kívánja bővíteni.

 

Valamit tudhatnak, akik kiábrándultak a repülésből - így utaznak

Az éjszakai vonatok Európa-szerte újjáéledtek a több évtizedes hanyatlás után, és felvetik, hogy a repülés alternatívája lehet - fenntarthatóság szempontjából. Az elkövetkező évtizedekben fontos résszerepet játszhatnak – és fognak is – az 500 és 1000 mérföld közötti távolsági útvonalakon. Bővebben --->