Az online jelenlét néhány év alatt kiemelt versenyképességi tényezővé vált a vállalkozások esetében, miközben a BellResearch 2024-es kutatása szerint a 10 fő alatti cégek alig több mint egyharmada rendelkezik honlappal és a mikrovállalkozásokat, valamint a teljes kkv-szektort együtt nézve sem éri el a 40 százalékot.
- A kutatás szerint a lakás- vagy kert felújítással, karbantartással, illetve az autó-, és gépjármű szereléssel foglalkozó kkv-k több mint 40 százaléka használ weboldalt.
- Míg a kereskedelemben, valamint a jogi- vagy pénzügyi szolgáltatások terén a weboldalak jelenléte a vállalkozások működésében inkább az átlagos 40 százalékos alatti.
Szinte az összes iparági szegmensben, minden második vállalkozás úgy gondolja, hogy „az ügyfeleik nem igénylik” – ez alól kivételt a szállás, utazás, szórakozás és az egészségügy szegmensek jelentenek.
Új idők járnak
Ezen vállalkozói attitűddel ellentétes képet mutat be a Telekom megbízásából készült friss Ipsos-kutatás. A Telekom korábbi, 2020-as kutatása óta eltelt fél évtized alatt gyökeresen átalakult, hogy hogyan keresünk szakembert, üzletet, kisvállalkozást. Öt éve még döntően (61 százalékos aránnyal) a családtagok-barátok ajánlásai alapján döntöttünk, mára 89 százalékos említéssel az internet került az első helyre, rokonaink és az ismerőseink már csak a második legfontosabb tájékozódási pontnak számítanak, a harmadik hely pedig a közösségi médiáé. Azaz, bár a legtöbben többféle csatornán is keresnek kisvállalkozást, 10-ből 7-en a legjellemzőbb módon ma már az interneten teszik ezt.
A felmérés eredménye egyértelmű irányt mutat: a vállalkozások számára az online jelenlét immár nem választható opció, hanem stratégiai szükséglet. A kisebb vállalkozások digitális tuningja, régóta kiemelt célja a Telekomnak – ezért is csatlakozott partnerként a kkv-k digitális fejlődését segítő Demján Sándor „minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programhoz, amely a teljes hazai gazdaság digitális átalakulását felgyorsíthatja.
Kell a jelenlét
A megkérdezettek kétharmada (Budapesten a háromnegyede) nem bízik meg olyan vállalkozásban, amelyről nem talál visszajelzést a neten, és a többség (56 százalék) szereti, ha az ügylet – vásárlás, megrendelés, időpontfoglalás – teljes folyamatát online intézheti. A válaszadók 44 százaléka azt is fontosnak tartja, hogy a vállalkozás, amelyiknek bizalmat szavaz, fent legyen valamelyik közösségi média oldalon.
Az online jelenléttel kapcsolatos vásárlói igények fontossági sorrendben:
- árak megjelenítése,
- óradíj,
- gyors válaszadás,
- értékelések feltüntetése,
- kedvezmények,
- akciók,
- nyitvatartás,
- a telefonszámon kívül más elérhetőség,
- időpontfoglalás.
Főként a fiatal válaszadók emelték ki: fontos, hogy az adott honlap ott legyen az első keresési találatok között – ami a keresőoptimalizálás jelentőségére hívja fel a figyelmet.
Ilyen honlap kell
„Öt éve még elegendő volt egy statikus honlap, ma jól működő funkciók, mint az időpontfoglalás, értékelés, ügyfélszolgálat is az alapvető igények közé tartoznak. A „minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” program keretében nyújtott digitalizációs csomagjaink logikus folytatásai annak a sok éve megkezdett következetes munkának, amelyet a vállalkozások digitális fejlesztése terén végzünk” – mondta Sipos Tamás, a Magyar Telekom kis- és középvállalkozások szegmensének vezetője.
Szerinte fontos, hogy ne csak az érintett vállalkozások lehetőségeit, de a potenciális ügyfélkörük elvárásait is megismerjük. A részletesen felmért ügyféligények alapján olyan digitális tuning megoldásokkal érkezünk, amelyekkel érdemben javíthatunk a vállalkozók online jelenlétén: lépésről lépésre fejleszthetik vállalkozásukat, hogy előre vigyék az országot
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Jó hírt kaptak a túrázók, meghátrált a kormány

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Ha jól fizetett dolgozó szeretne lenni: ez ma a top 5 munkaerőpiaci tévhit

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Nem mindegy, melyik tengerparton lazulnánk az idei nyáron
