A Sanofi bejelentette, hogy az  Opella nevű egészségügyi üzletága mostantól független vállalatként működik, azért, hogy új  korszakot nyisson az egészségügyi öngondoskodásban. Az Opella 50 százalékos irányító részesedését egy amerikai magántőke befektetőnek a Clayton, Dubilier & Rice-nak értékesítették. 

Ezzel az Opella önálló globális fogyasztói  egészségügyi vezetővé vált, miközben Sanofi megtartotta a vállalatban a 48,2 százalékos részesedését, a francia állami befektetési bank pedig 1,8 százalékos részesedést szerzett, és tagja lett az Opella igazgatótanácsának. 

A függetlenné válás nem csupán egy mérföldkő – ez a mi pillanatunk. Büszke vagyok a tehetséges, 11  ezer fős csapatunkra, akik mindezt lehetővé tették

– mondta Julie Van Ongevalle, az Opella elnök–vezérigazgatója. 

Izgalmas pillanat ez az életünkben. Az FMCH (Fast-Moving Consumer Healthcare) szektor egyik meghatározó közép-kelet-európai szereplőjeként, Magyarországon és Lengyelországban működő világszínvonalú termelőüzemeinkkel a hátunk mögött továbbra is elkötelezettek vagyunk az öngondoskodás előmozdítása és egyszerűbbé tétele iránt az egész régióban, mondta Przemek Dzierbicki, az Opella közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója. 

Az Opella erős háttérrel és világos küldetéssel vág neki története következő fejezetének. A vállalat mottója  – az egészség a te kezedben van – ezzel azt a célt fejezik ki, hogy az egészségügyi öngondoskodást a lehető legegyszerűbbé tegyék mindenki számára. 

Az Opella a harmadik  legnagyobb – és egyben a legtisztább termékportfólióval rendelkező – szereplő a vény nélküli gyógyszerek,  illetve a vitaminok, ásványi anyagok és étrend-kiegészítők piacán összesen 190 milliárd eurós bevétellel.

A vállalat célja, hogy vezető szerepet töltsön be az egészségügy egyik legdinamikusabb és a kihívásoknak a legjobban ellenálló  szegmenseiben – ahol olyan megatrendek alakítják a játékszabályokat, mint az elöregedő társadalmak, a digitalizáció és az  egészségügyi öngondoskodás egyre növekvő fontossága. 

Az Opella központja Franciaországban van, de a vállalat globálisan gondolkodik. Száz márkájával már most is világszerte ott van az emberek otthonaiban.