A fővárosi cégektől 1,5 milliárd forintot csoportosítottak át az E-autó pályázat keretében, ennyivel több jut a vidéki vállalkozásoknak - jelentette be csütörtöki Facebook-bejegyzésében Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára.

Mint fogalmazott,

ez az igazi patrióta zöldpolitika! 30 milliárd forintos kerettel indítottuk el tavaly a vállalati e-autó támogatási programunkat.

Kiemelte: már több mint 5700 vállalkozással kötöttek szerződést, de továbbra is érdemes pályázni, mert van még fel nem használt forrás.

Ismertette: a fővárosi cégeknek szánt keret lassabban fogy, így a pénz oda kerül, ahol nagyobb az érdeklődés az autóflották zöldítésére: 1,5 milliárd forintot a vidéki vállalkozások számára csoportosítanak át. Járművenként akár 4 millió, pályázónként akár 64 millió forint támogatást ad a kormány, ezzel egyszerre segítve a környezet megóvását és a gazdaság fejlesztését.

Az államtitkár közölte: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a tisztán elektromos hazai autóállomány érdemben bővüljön: 2020 eleje óta már a tízszeresére nőtt Magyarországon az e-autók száma. Az idei első negyedéves gyarapodása a közel 7 ezer darabbal pedig minden idők legkedvezőbb adata volt - írta.

Kiderült az igazság az elektromos autók kötelező karbantartásáról

Tévhit, hogy az elektromos autók sosem igényelnek szervizelést, vagy hogy a karbantartás teljesen elhagyható. Bár kevesebb a mozgó alkatrész, mint benzines társaiknál, így is szükségük van az akkumulátor állapotának megőrzésére, a fékfolyadék és a szűrők cseréjére, valamint a gumik állapotának figyelemmel kísérésére. >>>