A vizsgálat két hónapon keresztül az 1-es futópálya tartós lezárása alatt, majd újabb két hónapon át pályazár nélküli, úgynevezett üzemszerű állapot időszakában zajlott.
A szakértő úgy vélte, hogy a reptér zavaró hatásának vizsgálatánál háttérbe szorul a határérték és előtérbe kerül a szubjektív észlelés szerepe. Ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy a zaj veszélyes mértékű.
Ez különösen a pályazárral érintett időszakra vonatkozik, leginkább este, éjszaka.
A zajterhelés-növekedés
- 6 és 18 óra között 10 dBA (a dBA egy "abszolút" decibel skála, a viszonyítás alapja a hallásküszöbnek megfelelő hangnyomásszint)
- 18 és 22 óra között 12 dBA
- 22 és 6 óra között 14 dBA
volt.
A szakértő szerint tudomásul kell venni, hogy a zaj nem csak az emberi egészséget veszélyezteti, de csökkenti az ingatlan értékét és az ingatlan rendeltetésszerű használatát is korlátozza.
Úgy véli ugyanakkor, hogy az a zavarás területrendezési, műszaki és kárenyhítési eszközökkel csökkenthető.
Akit érdekel a teljes jelentés, ide kattintva letöltheti.
Legolvasottabb
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Nagy pofont kapott a forint a váratlan hír miatt, azonnal cáfolt a kormány
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Borzalmas felfedezés a Wagner-csoport bányájában: rengeteg holttestre bukkantak az aranyásók
Ezen a választások sem segítenek?! A minisztérium kiterítette a lapjait
Magyar Péter belengette: információja van arról, hogy zsarolják a köztársasági elnököt
Kegyetlen különbségek rajzolódnak ki: ezek a nyugdíjasok alig kapnak emelést