A kormány először 2012-ben vetette fel, hogy a fekete kereskedelem elleni küzdelem miatt fontos lenne az üzemanyagok kötelező megjelölése: ha bárhol jelölés nélküli benzint találnak, arról tudható lenne, hogy illegásan hozták forgalomba - írja az Index.
Csakhogy a jelöléssel számos probléma volt, és ezek közül csak az egyik, hogy már az Európai Bizottság is megüzente, hogy nem tetszik nekik az ötlet, az sértheti az áruk szabad áramlásának alapelvét, és a szomszédos országok is aggályosnak találták a tervezetet. Emellett a technikai oldalról is akadtak problémák, valamint nem látszott az sem, hogy a feketepiac mérete indokol-e ilyen mértékű beavatkozást. A jelölés bevezetése a benzin az üzemanyagok literenkénti árát 2-4 forinttal emelte volna.
A jelölős rendszer az első tervek szerint 2013 júliusában indult volna, később a határidőt többször módosították, először 2014-re, majd 2015-re. Most pedig, ha Németh Szilárd javaslatát a parlament megszavazza, végleg lekerülhet a napirendről.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet