Augusztus elsejétől pótlóbuszokkal biztosítja a tömegközlekedést a MÁV tíz vasúti mellékvonalon, miután az ottani vasúti személyszállítás szüneteltetéséről döntött – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).
Az alábbi tíz vasúti mellékvonalat érinti a lezárás:
- 38 – Somogyszob–Nagyatád;
- 47 – Godisa–Komló;
- 78b – Balassagyarmat–Ipolytarnóc;
- 89 – Miskolc–Tiszaújváros;
- 98b – Abaújszántó–Hidasnémeti;
- 103 – Karcag–Tiszafüred;
- 114 – Mátészalka–Csenger;
- 121 – Mezőhegyes–Újszeged;
- 125a – Mezőhegyes–Battonya;
- 146b – Lakitelek–Kunszentmárton.
Járműhiány és elmaradott infrastruktúra
Többnyire alföldi mellékvonalakról van szó, amelyek forgalma meglehetősen gyér, ezért az infrastrukturális fejlesztések ezeken elmaradtak. Problémás például, hogy a megállók messze vannak a településközpontoktól, így a lakosság inkább a közúti közlekedést választja.
A MÁV ráadásul járműhiánnyal küzd: a mellékvonalakra alig jut BZ-mellékvonat, ezért a régi mozdonyokat használják vagy buszokkal pótolják a szerelvényeket.
Az eredeti lista bővebb volt, mert rajta volt még három vonal:
- 14 Pápa – Csorna
- 66 Villány – Mohács
- 113 Fehérgyarmat – Zajta.
Ezek csak azért maradtak meg, mert ezeknél jelentős az eltérés a vonalvezetésben a közút és a vasút között, és a vasút még mindig gyorsabb – írta a VEKE.
A MÁV is beszámolt a járműhiányról és az elöregedett BZ-flottáról
A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával.
Így a módváltásba bevont 10 regionális mellékvonal esetében a MÁV közleménye szerint nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány, amelynek enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.
A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által, 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amelyről a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz.
E kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak tovább súlyosbította, így mára a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait
– számolt be a vasúttársaság.
Az augusztus elsejétől további intézkedésig bevezetett közlekedési mód-váltás rövidtávon képes valamelyest enyhíteni a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt ugyanakkor hosszútávon a MÁV-START által kidolgozott járműstratégiában foglaltak megvalósítására van szükséges ahhoz, hogy Magyarország közösségi közlekedése biztosan és versenyképes minőségben kiszolgálható legyen.
Visszatért a felár a reptéri vonatokra
A Nyugati pályaudvar és Ferihegy közötti feláras vonatok IC minőségű vonatrészei ismét felár megváltásával vehetők igénybe. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
![Újabb legendás autómárka hátrál ki az elektromosságból](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721820326.jpg/240/?v=2024012201)
Újabb legendás autómárka hátrál ki az elektromosságból
![Tönkreverték az állampapírokat, messzire se kellett menni a 60-70 százalék nyerőért](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202309/orig/image1695722427.jpg/240/?v=2024012201)
Tönkreverték az állampapírokat, messzire se kellett menni a 60-70 százalék nyerőért
![Gyümölcsteát venne? Akkor erről érdemes tudnia!](https://www.economx.hu/fototar/fototar/fotoarchivum/200811/orig/image122666859032a33909_cropped_16-9_at_1454444215.jpg/240/?v=2024012201)
Gyümölcsteát venne? Akkor erről érdemes tudnia!
![Döntött az Európai Bíróság, fontos változások jönnek](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721904412.jpg/240/?v=2024012201)
Döntött az Európai Bíróság, fontos változások jönnek
![Fura autós aluljáró készteti szabálytalankodásra a sofőröket Budán](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721992089.png/240/?v=2024012201)
Fura autós aluljáró készteti szabálytalankodásra a sofőröket Budán
![Lemaradtak az egyetemről, mert elszámolták a pontjaikat: megszólalt az Oktatási Hivatal](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721922911.jpg/240/?v=2024012201)
Lemaradtak az egyetemről, mert elszámolták a pontjaikat: megszólalt az Oktatási Hivatal
Az MNB elnökei
![Egy tollvonással szerzett 155 ezer előfizetőt a 4iG](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202402/orig/image1708513892.jpg/240/?v=2024012201)
Egy tollvonással szerzett 155 ezer előfizetőt a 4iG
![46 milliárd dollárt bukott pár hónap alatt Bernard Arnault](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1722002885.jpg/240/?v=2024012201)
46 milliárd dollárt bukott pár hónap alatt Bernard Arnault
![](https://kep.index.hu/1/0/5747/57478/574787/57478721_4251285_b9dd036deaba14c182826068f93e3d86_wm.jpg)