A magyar turisztikai stratégiában már szerepel a bukaresti konferencia kiemelt témájaként megjelölt Duna-brand, amire gasztronómiai, vízi- és kulturális programok, értékeket közvetítő, idegenforgalmi projektek épülnek.
Az EU Duna-régió Stratégiájában (EUSDR) részt vevő országok törvényhozói egyetértettek abban, hogy a dunai kulturális identitás erősítésével, a Dunát regionális kulturális markaként történő népszerűsítésével és az egymás közötti információáramoltatás és tapasztalatcsere javításával saját idegenforgalmi potenciáljuk növelését is segítik.
Kapcsolódó
"Csak akkor lehetünk sikeresek, ha az Interreg-programok (interregionális együttműködési programok) keretében képesek leszünk arra, hogy ne csak a saját területünket nézzük, hanem térségekben gondolkozzunk, régiókban gondolkozzunk" - hangoztatta az Országgyűlés alelnöke.
Jakab István szerint Románia számára különös lehetőség és felelősség, hogy egyszerre látja el a Duna-régió Stratégia és az EU tanácsának soros elnökségét. Felidézte Magyarország esetében nem volt ilyen egybeesés, de már kétszer elnökölte ezt a testületet, Magyarország volt az, amely keretet adott ennek az együttműködésének, és büszke arra, hogy nem halt el a kezdeményezés, hanem egyre életképesebbé válik és egyre jobb, Európa jelentős részét összefogó programok születnek a Duna-régió Stratégia keretei között.
Legolvasottabb

Nagy fordulat jön a rendelőkben: négymillió forint pluszt kaphatnak a háziorvosok

Durvul a keleti nyitás: ez a magyar város lesz a kínaiak központja

Szakértő a légikatasztrófáról: Nem gondoltam, hogy ilyet valaha látok

Óbuda tajtékzik, megbénul a környék közlekedése

Az új KRESZ betiltja a zenehallgatást

Várva várt újítást vezet be a Lidl, komoly problémát old meg

Orbán Viktor halálos fenyegetést kapott

Új befektetési sztori? 6,5 százalék kamatot kínál euróban az egyik állampapír

Lépett az önkormányzat: megszűnik a tömegközlekedés az alföldi városban
