A vállalatok béren kívüli juttatásai jelentős szerepet játszanak a munkahellyel való elégedettségben, az évi nettó 300 ezer forintos cafeteria az a lélektani határ, amellyel "markánsan elégedettebbek" a munkavállalók - ez derült ki az OTP Bank által harmadik alkalommal elkészített cafeteria kutatásból.
A kutatásban a válaszadók közel fele (49 százalék) azt jelezte, hogy elégedett a munkahelyével, de ez az arány 76 százalék azok között a munkavállalók között, akik saját elmondásuk szerint jó cafeteria csomagban részesülnek.
A felmérés szerint a munkavállalók a munkahely választás során nagyobb arányban döntenének elsődlegesen az alapbér és a béren kívüli juttatások alapján, mint a korábbi években.
A választásban továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont (65 százalék), ezt követik a béren kívül juttatások (32 százalék).
A munkavállalók szempontjából a juttatások relevanciája és személyre szabhatósága mellett a rugalmasság, a hasznosság és a választhatóság is lényeges szempont.
A megkérdezettek körében a SZÉP-kártya a legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma. A válaszadók háromnegyede sorolta a három legfontosabb szempont közé az elfogadóhelyek számát, 47 százalék számára pedig ez a legfontosabb. A kibocsátó megbízhatósága 10 százalék, a mobilalkalmazás elérhetősége pedig mindössze 9 százalék számára volt lényeges.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra