A debreceni BMW-gyár már a második műszak betöltéséhez toborozza a munkatársakat. A gyár Facebook-oldalán közzétett hirdetés szerint

a kezdő alapbér bruttó 430–490 ezer forint között mozog, emellett bónuszokat, bruttó éves 460 ezer forintos cafeteriát, munkába járási támogatást, egészségügyi szolgáltatásokat és biztosításokat kínálnak.

Eközben a német Spiegel arról ír, mennyire fontos a BMW számára a debreceni gyár, az itt gyártott iX3 modellek révén a német autóipar jövője a tét. A HVG által szemlézett cikk szerint

novembertől indul a gyártás, és a két műszakban évi 150 ezer iX3 gördülhet le a futószalagról.

  • Az ezer méter hosszú csarnokkolosszust két év alatt húzták fel a semmiből,
  • a négy négyzetkilométernyi üzemet a szilícium-völgyi szuperszámítógépek tervei alapján építették fel; 
  • a beruházás értéke több mint egymilliárd euró,
  • a gyár digitális szívét pedig az Nvidia tervezte, amely ma a világ legértékesebb cége,
  • ez lesz az első tisztán elektromos BMW-üzem, ahol közel ezer robotkar dolgozza fel a karosszériákat.

A debreceni gyár kulcsfontosságú a BMW és a német autóipar számára, mert az itt gyártott iX3 és az új Neue Klasse-modellek az elektromos és mesterséges intelligenciával vezérelt autók új generációját képviselik.

Debrecenben a BMW az itt készülő iX3 modellek révén nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy újradefiniálja az autót.

Az elektromos hajtás egyszerűsége miatt kevesebb alkatrészre van szükség: a kábelhálózat például 600 méterrel rövidebb, mint a hagyományos modelleknél.

Belül a legnagyobb újítás: a klasszikus műszerfal eltűnt, helyét egy panoráma-kijelző veszi át, amely a teljes szélvédőre vetíti a sebességet, navigációt, vezetéstámogató adatokat. A technológia a hatótáv és a töltés terén is ugrást ígérnek: 800 kilométer egy feltöltéssel, 100 kilométernyi hatótáv 2,5 perc alatt a gyorstöltőn.

A német autóipar sorsa szempontjából 2025 ősze kulcspillanat, az Neue Klasse lehet az újjászületés kezdete, vagy az utolsó elszalasztott lehetősége, ha sikerül, a BMW újra vezető szerepet szerezhet az autóiparban, ha nem, a kínai és amerikai versenytársak végleg elhúznak, derül ki a cikkből.