Június végén a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora már 16,3 év volt Magyarország, ami új negatív rekordnak számít. A statisztikát 2002 óta mérik, azóta pedig ez példátlanul magas érték. Bár rövid távon a növekedés visszafogott, mivel a múlt év végén 16,2 volt az átlag, egy évvel korábban pedig 15,8 év.

A hosszabb távú adatokat tekintve a 2000-es évek közepén volt a legfiatalabb a hazai autópark. 2002-ben az átlagéletkor még 11,7 év volt, ekkor 2,63 millió autó futott az utakon – írja a HVG. Az autók száma 2005-ben már 2,89 millió volt, és 10,5 évre csökkent a járműállomány átlagéletkora, 2007-ben pedig 10,3 év volt, ekkor volt a legalacsonyabb.

Az autóflotta öregedése ezután kezdődött el, 2010-re már 11,3 évre nőtt az átlagéletkora. Ezzel párhuzamosan azonban a forgalomban lévő autók száma egyre csak nőtt, 2024-ben már 4,26 millió autóra nőtt az állomány.

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig halogatja a járműcserét a gazdasági bizonytalanság és a finanszírozási költségek emelkedése miatt. Az elektromos autók iránti érdeklődés megtorpant, elsősorban a töltési infrastruktúra hiányosságai és a magas birtoklási költségek miatt. Mindeközben az Európai Bizottság szigorúbb flottaszabályozáson dolgozik, amit a német kancellár máris élesen kritizált. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.