A Xiaomi YU7 nevű SUV-je összesen 289 ezer megrendelést kapott az első órában. Ez a gyártó második autómodellje, amely a konkurens Tesla Model Y-nál 4 százalékkal olcsóbb.

Ez több mint háromszorosa a tavaly márciusban piacra dobott SU7 elektromos szedán eladási szintjének, és könnyedén átlépte a piac 100 ezer darabos rendelési várakozásait.

Mindez azt jelenti, hogy Kína legkelendőbb SUV-ja, a Tesla Model Y vélhetően további piaci részesedést fog veszíteni az elemzők szerint – írja a Reuters.

A Teslát ez csak még szorultabb helyzetbe hozza, ami már így is folyamatosan teret veszít a hazai elektromos autógyártók javára. A Xiaomi SU7 ugyanis december óta kelendőbb Kínában, mint a Tesla Model 3.

A Xiaomi részvényei a kereskedés kezdetén 8 százalékkal emelkedtek, elérve minden idők legmagasabb szintjét, de később a nyereségük 3 százalékra csökkent.

A Xiaomi alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun bemutatja a YU7 elektromos SUV-ot Pekingben 2025. május 22-én
A Xiaomi alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun bemutatja a YU7 elektromos SUV-ot Pekingben 2025. május 22-én
Kép: Reuters / File photo, Florence Lo

Az év eddigi részében több mint 70 százalékkal emelkedtek, így az okostelefon és háztartási készülékeket gyártó vállalat értéke közel 200 milliárd dollárra nőtt, ami az LSEG adatai szerint a vállalatot Ázsia-Csendes-óceáni térség legjobb teljesítményű, nagy tőkeértékű részvényévé teszi.

Rekordon a Xiaomi, meglett a 100 milliárdos álomhatár

A Xiaomi rekord éves teljesítményt jelentett, bevétele 2024-ben elérte a 365,9 milliárd jüant. 2024 utolsó negyedévében lépte át először a 100 milliárd jüan összegű negyedéves bevételt. A „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma erőteljes szinergiája hajtja a terjeszkedést az ultra prémium okostelefonok, elektromos járművek és intelligens nagyméretű háztartási készülékek szegmenseiben.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.