Évekkel ezelőtt a Starbucks önkiszolgáló állomásain még megtalálhatóak voltak a kihelyezett tejek, cukorok, édesítőszerek, fűszerek, mint minden más kávézóban. A vállat azonban a Covid-19 elején megszüntette ezeket az állomásokat, mert attól tartott a vírus tovább terjedne a felületeken. Azonban a Starbucks dolgozók szerint az állomásokon a pazarlás és egyes esetekben lopás is előfordult – írja a CNN.
A vállalat ehelyett az így is túlterhelt baristákra bízta, a minden vásárlói igényt kielégítő tej, cukor és egyéb édesítőszerek adagolását.
A Starbucks azonban jövő év elejére minden üzletébe visszahozza az önkiszolgáló állomásokat, ami megkönnyebbülést jelent több vásárló számára is.
A tej- és cukorállomások visszatérése egy apró lépés a Starbucks számára, de a világ legnagyobb kávézólánca számára valami sokkal nagyobbat jelent. Ez ugyanis annak elismerése, hogy a Starbucks túl messzire ment, amikor túlterhelte a baristákat az italok elkészítésének végtelen módjaival. A Bloomberg becslése szerint a Starbucks vásárlói több mint 383 milliárd módon kérhetnek egy tejeskávét.
Amikor a Covid alatt a Starbucks bezárta az önkiszolgáló pultokat, a testreszabási munka pedig a pult mögött álló baristákra hárult és ez jelentős késedelmeket eredményezett
- mondta David Garfield, az AlixPartners tanácsadó cég globális iparági vezetője.
A Starbucks most ennek a munkának egy részét visszaadja a vásárlóknak. Ezzel egyidejűleg csökkentik a menüpontokat, a személyzet létszámát viszont növelik, főképpen a csúcsidőszakban.
Célunk, hogy a baristáinknak ne csak a különleges italok elkészítésére legyen ideje, hanem egy színvonalas kiszolgálást is tudjanak biztosítani
– mondta a Starbucks szóvivője.
Mindez része az új vezérigazgató, Brian Niccol tervének, amely a lánc jövő építésére irányul.
A vállalat többek között visszahozza a baristákat, akik kézzel írják a vásárlók nevét az italukra, és a kényelmes üléseket is, hogy a Starbucks ismét inkább kávéháznak érződjön.
A Starbucks eladásai három egymást követő negyedévben csökkentek, amivel évek óta a leghosszabb ideje tartó visszaesést produkálta. A vásárlók egy része arra hivatkozik, hogy a magas italárak és a hosszú várakozási idő miatt bojkottálja Starbucksot.
Niccol szerint az önkiszolgáló állomások visszahozatala segíteni fogja a Starbucksot abban, hogy négy perc alatt vagy akár annál rövidebb idő alatt szolgálják fel az italokat.
A Starbucks nem szórakozik, a magángépes vezér mellé egy veteránt is leigazolt
Új vezető marketingest kért fel a Starbucks. Az élelmiszermarketing veteránját, Tressie Liebermant Brian Niccol a cég új vezérigazgatója vitte a céghez. Lieberman 2018 és 2023 között a Chipotle digitális marketingért és üzleten kívüli értékesítésért felelős alelnöke volt, ahol korábban Niccol vezérigazgatóként dolgozott.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!