Február elején egy Denverből Houstonba tartó járaton egy utas hirtelen elkezdte ütlegelni az előtte lévő ülést. Amikor a légiutas-kísérők odamentek hozzá, a férfi ütni kezdte az ablakot, betörte az üveget és véresre verte a kezét – számolt be a Business Insider.

Egy másik járaton márciusban egy utas erőszakos fenyegetéseket kiabált az egyik légiutas-kísérőnek. Ezek után egy utastársa ellen fordult, és többször arcon ütötte.

2021 óta – amikor a pandémia után újraindult a légi közlekedés – mintegy 13 ezer incidenst jelentett a légitársaságoknak a személyzet, ahol az utasok rendbontó viselkedése erőszakig fajult.

Egy márciusban végzett felmérésben a megkérdezettek 65 százaléka azt mondta, hogy a közelmúltban történt – utasok helytelen viselkedéséből adódó – repülőgép-szerencsétlenségek miatt még idegesebbek a repüléstől. Összességében a válaszadók közel 90 százaléka mondta azt, hogy most már fél a repüléstől.

Egyesek úgy gondolják, hogy vissza kéne szorítani a „to-go” alkohol árusítását a repülőtereken, mert az súlyosbítja az utasok helytelen viselkedését.

Az iparág szakértői a légitársaságokat hibáztatják, mondván, hogy a költségcsökkentő intézkedések egyre inkább a kényelem és az ügyfélszolgálat rovására mennek. A hosszú repülőtéri biztonsági várakozási idő, az elszabadult késések és járat törlések pedig tovább rontanak a helyzeten.

Trump kereskedelmi háborúja és a határellenőrzés fokozódása közepette a repülés továbbra is a nagy társadalmi kérdések nyugtalanító középpontjában áll.