Az új személygépkocsik novemberi értékesítése 113 százalékkal nőtt, így több mint 110 ezer új járműt helyeztek forgalomba, az előző év azonos időszakához képest. Az eladások növekedése azért is tűnik hatalmas mértékűnek, mivel a szankciók és a nyugati autógyártók 2022-es távozása komoly visszaesést produkált – írja a Reuters.

Moszkvics gyártása idén indult újra Moszkva egyik üzemében.

A JAC Sehol X4-est kínai partnertől vásárolt készletek felhasználásával szerelik össze,

habár rossz nyelvek szerint, valójában csak a távol-keleti autók felcímkézése folyik a gyárban.

Az autó novemberben a kilencedik volt a legkelendőbb autók listáján, miután majdnem 2000 darabot értékesítettek belőle, így elérve a 1,7 százalékos piaci részesedést. A januártól novemberig tartó időszakban összesen 11 ezer gépjárművet adtak el.

Oroszországban a legnépszerűbb autó címet novemberben a Lada nyerte el 33 ezer eladott gépjárművel, amivel 30 százalékos részedésük volt a piacon. A lista többi helyén főként kínai autók foglalnak helyet, amelyek az országból távozó európai és japán márkákat váltják fel.

A kínai autóeladások piaci részesedése 56 százaléknál tetőzött, miután helyreállt a hazai termelés a nyugati autógyártók kivonulását követően. Az Autostat adatai szerint az elmúlt 11 hónapban közel 100 ezer új személygépkocsit adtak el Oroszországban, ami közel 65 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

(Kiffer Anna)

 

 

 

Kevesebb csili-vili: a Renault dizájnfőnöke szerint minimalista autókat kellene gyártani

Gillas Vidal véleménye szerint a modern autók egyre nehezebbek, bonyolultabbak és összetettebbek, de úgy úgy gondolja: a kevesebb több volna. Elismeri azonban, hogy ez nem egyszerű feladat.