Az utasok már Németország 15 városában vehetik igénybe a vezető nélküli buszokat – számolt be egy keddi jelentésében a PwC pénzügyi tanácsadó cég.
Az olyan nagyvárosok, mint Hamburg, Berlin és Lipcse, valamint kisebb települések is kísérleti projekteket indítottak. A legtöbb kezdeményezés az úgynevezett 4. szintű autonóm rendszerekkel kapcsolatos, amelyek meghatározott területeken és meghatározott feltételek mellett önállóan működhetnek.
A sort München vezeti kilenc projekttel, Hamburg hat, Ulm pedig öt projekttel követi. A PwC megjegyezte, hogy Németország Franciaországgal együtt úttörő szerepet játszik ezen a területen, elsősorban azért, mert már létrehozta a bevezetés jogi kereteit.
A 4. szintű járművek azonban még nem kaptak típusjóváhagyást Németországban. A szakértők már régóta figyelmeztetnek arra, hogy az ország szövetségi finanszírozású kísérleti projektjeinek mozaikszerűsége gyakran nem fenntartható.
„Nincs szükségünk további tesztelésekre vagy laboratóriumokra, most már át kell térnünk a rendszeres üzemeltetésre”
– fogalmazott az MTI szerint néhány héttel ezelőtt Ingo Wortmann, a Német Közlekedési Vállalatok Szövetségének (VDV) elnöke.
A VDV autonóm vezetésről szóló állásfoglalása hangsúlyozta, hogy nagyszabású projektek kellenek, mivel a gyártóknak jelentős járműmegrendelésekre van szükségük a gyártástervezés indoklásához.
A súlyos sofőrhiánnyal küzdő tömegközlekedési szektor különösen érdekelt a gyors megvalósításban. A PwC előrejelzése szerint 2030-ra Németországban több mint 50 ezer buszsofőr hiányzik majd, ami több mint kétszerese a mainak.
Csak a biztonság kedvéért ült fel sofőr az önvezető buszra
Kolozsváron mutatták be azt a török fejlesztésű buszt, amely önvezetésre képes, nyitja és zárja az ajtókat, 40-nel közlekedik és 300 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. Bővebben >>>Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Dühöngenek a fuvarozók a Hősök terén, ahova Lázár Jánost is várják
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal