Az utasok már Németország 15 városában vehetik igénybe a vezető nélküli buszokat – számolt be egy keddi jelentésében a PwC pénzügyi tanácsadó cég.

Az olyan nagyvárosok, mint Hamburg, Berlin és Lipcse, valamint kisebb települések is kísérleti projekteket indítottak. A legtöbb kezdeményezés az úgynevezett 4. szintű autonóm rendszerekkel kapcsolatos, amelyek meghatározott területeken és meghatározott feltételek mellett önállóan működhetnek.

A sort München vezeti kilenc projekttel, Hamburg hat, Ulm pedig öt projekttel követi. A PwC megjegyezte, hogy Németország Franciaországgal együtt úttörő szerepet játszik ezen a területen, elsősorban azért, mert már létrehozta a bevezetés jogi kereteit.

A 4. szintű járművek azonban még nem kaptak típusjóváhagyást Németországban. A szakértők már régóta figyelmeztetnek arra, hogy az ország szövetségi finanszírozású kísérleti projektjeinek mozaikszerűsége gyakran nem fenntartható.

„Nincs szükségünk további tesztelésekre vagy laboratóriumokra, most már át kell térnünk a rendszeres üzemeltetésre”

 – fogalmazott az MTI szerint néhány héttel ezelőtt Ingo Wortmann, a Német Közlekedési Vállalatok Szövetségének (VDV) elnöke.

A VDV autonóm vezetésről szóló állásfoglalása hangsúlyozta, hogy nagyszabású projektek kellenek, mivel a gyártóknak jelentős járműmegrendelésekre van szükségük a gyártástervezés indoklásához.

A súlyos sofőrhiánnyal küzdő tömegközlekedési szektor különösen érdekelt a gyors megvalósításban. A PwC előrejelzése szerint 2030-ra Németországban több mint 50 ezer buszsofőr hiányzik majd, ami több mint kétszerese a mainak.

Csak a biztonság kedvéért ült fel sofőr az önvezető buszra

Kolozsváron mutatták be azt a török fejlesztésű buszt, amely önvezetésre képes, nyitja és zárja az ajtókat, 40-nel közlekedik és 300 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. Bővebben >>>